داعش؛ دشمن اسلام و ابزاری برای استکبار جهانی!

صیاد ساعدی

حدود ده سال است که مجاهدین سرزمین‌های اسلامی و ملت‌های آن، با طاعونی به نام داعش مواجه است که در طول تاریخ جهان اسلام چنین گروهای زیاد بوده است که با زیب‌و‌زینت اسلامی علیه اسلام کمر بسته‌اند اما در میان این گروه‌ها، «داعش» به یکی از مضرترین و بدترین آنها علیه اسلام مبدل گردیده است.

این گروه با ادعای زیبای برپایی خلافت اسلامی و اجرای شریعت، نه تنها ملت‌ها و جوانان خون گرم امت را شکار این تبلیغ زیبا و فریبنده خود نموده که حتی به جنایات وحشیانه‌ای علیه مسلمانان دست زده است زیرا به عنوان ابزاری در دست دشمنان اسلام، از جمله غرب و آمریکا، قرار دارد که از آن علیه اسلام و برای منافع غرب استفاده می‌شود دشمنی این قشر مزدور با امارت اسلامی افغانستان و مردم مسلمان این کشور به روشنی نشان می‌دهد که این گروه نه تنها برای اسلام، از اسلام و در میان مسلمانان نبوده؛ بلکه وظیفه اصلی آن، تضعیف امت اسلامی و تفرقه‌افکنی میان مسلمانان است.

پس لازم است از مزدوری و خیانت داعش به اسلام و مسلمانان پرده برداشته شود.

اولین و آشکارترین دلیل بر مزدوری داعش، این است که از بدو وجود تا لحظه‌ای سقوط، دم‌شمشیر‌شان با خون جوانان امت اسلامی رنگین و خون آلود بوده است که این بزرگترین خدمت برای جهان کفر محسوب می‌شود، همواره به‌طور هدفمند به قتل‌ و انفجار در سرزمین‌های اسلامی پرداخته است.

این اقدامات چهره منفور این گروه مزدور را بیشتر از قبل نمایان نموده است پرسش اساسی از کسانی که شکار داعیه زیبا؛ اما فریبنده و دروغین این گروه گردیده است این می‌باشد اگر هدف واقعی داعش برپایی خلافت اسلامی می‌بود، چرا مسلمانان که خود برای سنگ بنای خلافت واقعی اسلامی جان، مال و فرزند‌شان را فداء نموده است، مورد هدف قرار می‌دهد؟

در افغانستان، داعش بارها با امارت اسلامی درگیر شده و مردم افغانستان را مورد حمله قرار داده است.

حملات داعش به مسلمین جهان بالاخص به مردم افغانستان و امارت اسلامی هدف مشخصی دارند؛ تفرقه‌افکنی و ایجاد ضعف و بی اعتمادی میان مسلمانان است.

این استراتیژی همسو و برگرفته از منافع غرب و دستورالعمل دشمنان اسلام در میان مسلمان‌ها است که امروز شوربختانه این استراتیژی با جدیت و قاطعیت از سوی خوارج زمان (داعش) اجراء می‌شود.

عملکرد داعش در خاورمیانه و آسیا همواره به سود استراتیژی‌های کلان آمریکا و غرب بوده است.

داعش با اجراء نمودن انفجارات در کشورهایی مانند روسیه، ایران و افغانستان منافع آمریکا را با لباس اسلام، قدم می‌زند. همچنین این گروه در کشورهای ضعیف بهانه برای حضور آمریکا و غرب فراهم می‌‌سازد، که این خود به عنوان یکی از ابزارهای فشار بر دولت‌های اسلامی و سرزمین‌های ضعیف مورد استفاده قرار گرفته است که دخالت نظامی و سیاسی غرب در آن‌عده کشور‌ها، نه تنها اینکه شرعا صحیح نبوده و جهاد در برابر آنها فرض عین می باشد، بلکه باعث نابودی زیرساخت‌ها و فقر ملت‌های مسلمان و در اخیر مورد استعمار قرار می‌گیرد.

از زمانی که داعش ظهور کرده است، غرب همواره از آن به‌عنوان توجیهی برای میخ‌کوبی دخالت‌های نظامی و سیاسی خود در کشورهای اسلامی استفاده کرده است. برای مثال، حملات هوایی و عملیات‌های نمایشی نظامی آمریکا و ناتو علیه داعش، در بسیاری از موارد به تقویت موقعیت نیروهای غربی و ایجاد پایگاه‌های نظامی جدید در مناطق اسلامی منجر شده است. این دخالت‌ها نشان می‌دهد که داعش در خدمت پروژه‌های استعماری غرب است که هدف آنها تضعیف استقلال و ضعیف نمودن گروهای جهادی که در شُرف فتح و پیروزی اند می‌باشد.

با توجه به دلایل ذکر شده، می‌توان به این نتیجه رسید که داعش نه تنها به عنوان گروه خوارج و مصداق واقعی «کلاب النار» عمل می‌کند، بلکه به عنوان آله دست و مزدور دشمنان اسلام، به‌ویژه غرب و آمریکا، در جهت تفرقه‌افکنی، بی‌ثباتی کشورهای اسلامی و سد راه مجاهدین واقعی در جهان، فعالیت دارد. حملات بزدلانه این گروه به ملت افغان و درگیری با مجاهدین در اقصی نقاط جهان اسلام، به وضوح نشان می‌دهد که هدف اصلی آن تضعیف قدرت مسلمانان و جلوگیری از برقراری حکومت مقتدر اسلامی است.

برای ریشه‌کن نمودن چنین گروه‌ شرور و آمپول خورده جهان کفر، ضروری است که تمام مسلمانان جهان، با وحدت و همبستگی بیشتر، در مقابل این پروژه‌های شوم ایستاد شود و از ارزش‌های اصیل اسلامی‌شان، بسان امارت اسلامی افغانستان دفاع نمایند.

ابو صارم
Exit mobile version