داعش؛ شمشیر برّان بر گردن اسلام

قبل از اینکه در جهان طلوع آفتاب اسلام، آغاز گردد، انسان‌ها در یک نوسان بی‌سروپا چنان غرق بودند که امید و آرزویی برای برون رفت از آن را به‌گونه‌ای کلی قطع نموده بودند؛ خون‌ریزی‌های قومی و زبانی جریان داشت، به‌خاطر منازعه‌های پیش‌پا افتاده سالیان متمادی در میان خویش یکدیگر را به‌قتل می‌رساندند، خون جوانان به‌هدر می‌رفت، انسان‌های ضعیف و ناتوان بردگان متکبران و اقویا بودند و هرگونه که می‌خواستند چرخ فلک را بر آنان چرخش می‌داد؛ برده‌داری و خرید و فروش آن امر عادی و بلکه مجوّز بین‌المللی داشت، مباهات و افتخار ورزیدن بر نیاکان و اجداد، یکی از بزرگ‌ترین موضوع زندگی قرار گرفته بود، بالآخره انسانیت رنگ و بوی خود را از دست داده و ملت‌ها نمی‌دانستند که چه کنند؟! و برای چه هدف زنده‌اند؟! و زندگی را باید چگونه بگذرانند؟!

اما با طلوع اسلام عزیز، همه چیز تبدیل شده و هر گل در مکان خود رویید و بوی خود را به‌مشام دیگران می‌رسانید.
با طلوع آفتاب، خون جوانان در راه پیشرفت و گسترش دین اسلام و رزمیدن در راه خدا در برابر اشغالگران و ستمگران بزرگ و ابرقدرت‌های جهانی، به‌زمین می‌ریخت که نه‌تنها ثواب، بلکه گرویدگان اسلام به‌سوی شهادت، پروانه‌وار پرواز داشتند.
اسلام عزیز، تمامی آنچه که مضر انسانیت بود از بین برده و آنها را در جای درست به‌راه انداخت و به همین منوال سالیان زیادی بر زمین خلافت ک را قایم نموده بود.
در این راستا گروهک‌های معاند و دست‌نشانده یهود و نصاری که با لباس اسلام آراسته بودند، در برابر حکومت اسلامی و مسلمانان و یا کفاری که شریعت اسلامی ما از کشتن و اذیت‌رسانی به آنها باز داشته و بلکه فرمان به‌امنیت آنها داده است، چنان اقداماتی بی‌سروپا و بدور از روح شریعت اسلام را انجام دادند که نتایج و دستاوردهای آن، به‌جز اینکه مردم را از قرآن و شریعت اسلامی متنفر سازند و اعمال و کردار ایشان سدّ راهی در برابر دعوت داعیان اسلام قرار گیرند، چیزی نبود.
تا اینکه در عصر حاضر این مسئولیت دشمن و بدنام‌سازی اسلام و احکام شرعی برعهده گرهکی موسوم به«داعش» افتاد که از نخستین روزی که ظهور نموده اند چنان اعمال و رفتارهایی از آنان سر زد که باعث شد پیکر اسلام ضربه دیده و ملت‌های کفر متنفر گردند.
در حالی که اسلام، از کشتن افراد عادی غیرمسلمان و افراد صلح‌طلب و غیرمسلح نهی کرده و در هیچ‌موردی از رسول‌الله صلى‌الله‌عليه‌وسلم ثابت نیست که با چنین افرادی جنگیده باشد؛ اما داعش هیچ‌کدام از مسلمانان عرب، افغان، کرد، سنی، شیعه و …، و تمامی احزاب اسلامی و سیکولار را در امان نگذاشته‌اند چه برسد به‌غیر مسلمان.
داعش؛ نه‌تنها که هیچ خدمتی به اسلام و امت اسلامی نکرد بلکه ابرهای غضب و خشم‌آلود زیادی را بر آسمان مسلمانان گسترانیدند و نیز عامل مؤثری بوده در کریه‌کردن اسلام در دید مردمان ناآشنا به اسلام و با عملکردهای غیر اسلامی و انسانی خود که متضرر واقعی و درجه یک این اتفاقات و جریانات، جماعت‌های اسلامی معتدل و میانه‌رو هستند.
بدون تردید، اتفاقات اخیری که توسط این گروهک انجام شد، مستقیم و غیرمستقیم خدمت بزرگی به‌صورت رایگان و ایثارگری، به‌حکومت و احزاب سیکولار و ضد اسلامی کرده است؛ زیرا آنها از آب گِل‌آلود ماهی می‌گیرند و فعالیت‌های تبلیغی و ضد اسلامی را چندبرابر ساخته، به‌مردم می‌گویند که اسلام برنامهٔ زندگی را به همراه ندارد، اسلام در دنیای امروزی کاربردی نیست و جز کشتن انسان‌ها کاری ندارد؛ در مثال و نمونه‌ها نیز عملکرد داعش را برای‌شان تقدیم می‌کنند تا اینکه آنها هم بر همین حکومت‌های مستبد کمونیستی و سیکولاریسم راضی می‌شوند و راهی بیرون رفتی را برای خود -همانند دوران قبل از اسلام- نمی‌بینند و ناچار سر به‌غلامی و بردگی ابرقدرت‌های جهانی خم می‌کنند و همین است هدف دشمن که از سوی این گروهک تا حد زیادی برآورده شده است.
فرجام سخن اینکه، اسلام از آوان نخست، تا زمانی که در دنیا است، بدون دشمن نبوده و نمی‌باشد و همواره در حال مبارزه در برابر تیغ دشمنان است که داعش نیز به‌گونه‌ای مستقیم و یا غیرمستقیم یکی از گروهک‌هایی است که دشمنی با روح و روان اسلام حقیقی و واقعی دارد و در روزگار امروز به‌طور مستقیم از سوی آمریکا و غرب به‌وسیلهٔ پاکستان، ایران و تاجیکستان برخلاف مسلمانان و آرمان‌های اسلامی فعالیت دارند و کشورهای مذبور با استفاده از این گروهی که در بلوچستان پاکستان جایگزین هستند و بلکه جایگزین شده‌اند، در برابر دشمنان منطقوی خود، به‌ویژه برخلاف حکومت اسلامی افغانستان که حکومت نوپا بوده و برخلاف آرزوهای دشمنان اسلام فعالیت دارند، اهداف شوم خود را برآورده می‌سازند و امروزه ابزاری قرار گرفته است برای جنگیدن و دشمنی کشورهای منطقه و جهان و به‌ویژه افغانستان، که هر ازگاهی توسط همین سه‌کشور اتباع تاجیکستانی و پاکستانی، از پاکستانی و یا ایران وارد خاک افغانستان شده و یا به‌سوی سایر کشورها فرستاده می‌شوند.
اما باید گفت که دشمن همچون گذشتگان و نقشه‌های گذشته خود که در برابر ملت افغانستان و یا دیگران طراحی کرده بودند، نقش بر آب خواهد شد.

ابو صارم
Exit mobile version