داعش؛ مسئول ادامه اشغال در افغانستان

بهیر افغان

از آنجا که افغانستان از موقعیت جغرافیایی چشم‌دیدی برخوردار است و هر ابرقدرت به چنین مکانی نیاز دارد، تا به‌خاطر نگهداشتن قدرت و سرکوب کردن دشمنان پیش‌بینی‌شده‌اش، باید به آن دست یابد؛ هر ازگاهی تحت اشغال دشمنان قرار گرفته و آنها برای تسخیر کردن آن تلاش‌های بی‌دریغی نموده‌اند.

چنانکه هویدا است این سرزمین، در قرن اخیر، سه‌بار مورد هجوم دشمن قرار گرفته و شاهد ویرانی‌ها، کشتارها و صدها بدبختی دیگر می‌باشد؛ اما هر بار حملات دشمن را به‌عقب زده و استقلال خود را به‌دست آورده است؛ مگر دشمن زبون و پست‌فطرت پس از شکست خود، باز هم از صفت شیطانت خود باز نیامده و به‌گونه‌های مختلف نقشه‌های جنگی و سیاسی خود را راه‌اندازی می‌کنند.

بار اخیر که بار اشغال برعهده طاغوت عصر (امریکا) بود، پس از مبارزه‌ای بیست‌ساله و قربانی‌های بی‌دریغ ملت افغانستان، به‌گونه‌ای فجیعانه و بدبختانه رسوا و رانده شد؛ اما باز هم بنابر عادت سابقۀ خود، زمانی که به شکست خود متیقن گردید، نقشه‌های گوناگونی را به‌راه انداخته و خواستند در میان مجاهدین و ملت تفرقه‌اندازی نموده و پراکندگی ایجاد نمایند.

آنها در این نقشۀ خود موفق شده و خطرناک تر از گذشته برنامه‌ای را به‌راه انداختند که امت اسلامی سال‌های طولانی در شعلۀ آن خواهد سوخت و چنان پراکندگی به‌میان آمده که تصور التیام کلیِ آن ناممکن تلقی می‌گردد که این بار نقشه‌ای آنان به‌نام داعش معروف گردیده است.

همچنان شکی نداریم که آمریکا و سایر کشورهای ناتو هرگز خواهان آرامش و ایجاد حکومتی مستقل و مقتدر اسلامی در این کشور نیستند؛ چون با ظاهر شدن چنین حکومت، نشانه‌های بیداری امت اسلامی پیدا شده و آنان متوجه دشمن می‌گردند که سرانجام هر مسلمان، یا رو به‌هجرت می‌آرود و یا خواهان نظام اسلامی در سرزمین خود شده و به‌خاطر به‌دست آوردن آن، دست به مبارزه‌ای مسلحانه می‌زند و در این تردیدی وجود ندارد که با روی‌کارآمدن چنین حالت، ضربه‌ای بزرگی بر منافع و اهداف دشمن وارد می‌گردد.

آمریکا پس از آنکه عراق را تحت اشغال خود درآورد و بالآخره به‌شکست خود پی ‌برد، در آنجا بذر فتنه‌ای را غرس کرد که چند مدت بعد به‌نام «دولت اسلامی» موسوم به‌داعش ظهور کرد و به گونه‌ای اتوماتیک، اهدافی را که آمریکا برای به‌دست آوردن آن، با تمام زور و قدرت خود یورش آورده بود، توسط شریرهای این گروه برآورده می‌شد.

بالآخره، شعلهٔ آتش این فتنه را به افغانستان نیز رسانیدند و جهت ادامۀ اشغالی که آمریکا در آن، با شکست مواجه شده بود، می‌کوشیدند/ می‌کوشند.

در واقع داعش، درعوض آمریکا منصوب شده است که سال‌هاست مردم مظلوم و رنج‌دیدۀ این ملت را در آتش می‌سوزاند.

داعش نیز به تمام خواسته های باداران خود همچون غلام وفادار لبیک گفته و اعمال‌نامه خود را جز با انفجار در مدارس و مساجد، دانشگاه‌ها، مراکز تعلیمی و اماکن عامه و با به شهادت رساندن مردم عوام، دانشمندان، کدرها، علما و کسانی که دشمن اسلام جهت از بین بردن آن تلاش فراوان و پول‌های هنگفتی را خرچ نموده‌اند با چیزی دیگری مملو نمی‌سازند و از بین بردن چنین افراد جامعه دقیقاً همان نکته‌ای است که آمریکا برای به‌دست آوردن آن، تلاش داشت.

این گروه با اسناد و شواهد درست و قوی به‌اثبات رسیده که پروژه آمریکا بوده و جهت مقابله با دشمنان خود، از آن به‌حیث ابراز استفاده می‌جوید که برخی سخنان سیاسیون وقت و افراد سرمیزنشسته‌ی آنها را در ذیل یادآور می‌شویم، اما باید گفت که این استدلال گرفتن فقط به‌خاطر آوردن دلیل الزامی است، نه اینکه آنان را حق تام حساب کنیم.

– رئیس جمهور پیشین افغانستان؛ حامدکرزی، پس از إعمال مادر‌بم‌ها از سوی آمریکا در ولسوالی اچین ولایت ننگرهار، در سال ۱۳۹۶/۱/۲۴، در گفتگویی با نیویارک تایمز گفت که داعش مانند سایر کمپاین‌های امنیتی، یک گروه قراردادی آمریکا می‌باشد؛

– در سال ۳۰۱۷، بیست نومبر، رئیس جمهور ترکیه؛ رجب‌طیب‌اردغان، واشنگتن را متهم بر همکاری مالی با داعش نمود، موصوف ادعا کرد که چنان نوارهای تصویری و اسناد برحال موجود است که آمریکا از شهر رقه، با داعش در إخراج اعضای محاصره‌شده‌ای آنان، همکاری نموده است؛

– وکیل مردم ننگرهار در پارلمان دولت جمهوری؛ ظاهر قدیر، در مجلس اخیر ولایت قندهار (تاریخ ۱۳۹۶/۸/۱۱) گفت، زمانی که در ننگرهار جنگ میان داعش و طالبان صورت گیرد، نظامیان آمریکایی و افغانی درعوض داعش، طالبان را بمباردمان می‌کنند؛

– یکی از شبکه‌های انترنتی (ایفووارز) در یکی از گزارش‌های تحقیقی خود، قول یکی از نظامیان آمریکایی را نقل می‌کند که گروه داعش را آنان مسلح ساخته و به خطر بزرگی تبدیل نمودند.

تردید نیست که دشمنان منطقوی و جهانی، هرگز آرامش این سرزمین را نمی‌خواهند، بلکه هر ازگاهی می‌خواهند، به‌گونه‌ای راهی را برای مداخله نظامی داشته باشد که ایجاد داعش نیز به‌خاطر به دست آوردن همین هدف بود، تا موجودیت تروریستان را بهانه ساخته و دلیلی برای دعوای خود داشته باشند.

در مورد اینکه این گروه به‌خاطر تداوم اشغال ایجاد گردیده‌اند، رئیس جمهور پیشین افغانستان؛ حامدکرزی، در اوایل آغاز فعالیت داعش، گفته بود که این، یک پروژهٔ خارجی بوده و هدف آن تداوم جنگ در افغانستان و منطقه می‌باشد.

نه‌تنها آمریکا بلکه به‌گونه‌ای مستقیم، داعش، امروز در افغانستان فقط بخاطر این هدف فعالیت دارد که کشورهای منطقه و جهان مداخله نظامی داشته باشند، تا برای دشمنان بار دیگر، بهانه‌ای اشغال خون‌خوار پیدا شود.

حقیقت اینست که جنگ آمریکا و جهان صلیبی، اصلاً با اسلام است و آنها از بیداری امت اسلامی در هراس هستند و هر ازگاهی در پی انجام دادن اعمالی اند که بدنام‌سازی اسلام و مسلمانان در آن نهفته باشد که این هدف‌شان را داعش با روش درست و بدون سرمایه هنگفتی، به‌سر رسانیده است.

بعد از اندیشیدن اندکی بایست پی برد که چرا داعش بخاطربدست آوردن خلافت، جزیره کوچک افغانستان را انتخاب کرده اند؟!

چرا آنان از زمان ظهور خود تا حال همیشه در مقابل مجاهدین می‌جنگند و در ازبین بردن مقدسات اسلامی دست دارند؟!

 

آیا آن جاها و کشورهای اسلامی یی که؛ اسلام در آنجا زیر پا است، شعائر اسلامی در آنها نادیده گرفته می شود، حتی بر اطفال کسی نمی تواند نام های اسلامی بگذارد؛ بهترین و مناسب ترین مکان برای مبارزه و جهاد نیست؟!

 

این در حالی است که مسلمانان این کشورها با شرایط سختی روبرو هستند و تحت ظلم حاکمان ظالم قرار دارند.

 

آیا با تمام آن دلایلی که شما برای جنگیدن با حکومت امروزی، بلکه در واقع و حقیقت با ملت افغانستان، عرضه می‌کنید و آن را زبان‌زد خویش قرار داده‌اید، اندکی اندیشیده اید که با واقعیت و شریعت چه‌اندازه همخوانی دارد؟!

اگر معیار جنگ شما تعصب مذهبی و یا سیاسی باشد باید بدانید که با چنین اختلافات، خون‌ریزی‌ها و کشتارهای بی‌موردی را که دارید انجام می‌دهید، هرگز به جایی نرسیده و جز پراکندگی، بزرگ‌نمایی شکاف تفرقه در میان امت اسلامی و در راستای بدنام‌سازی و مسدود شدن و یا کم‌رنگ گردیدن فعالیت‌های اسلامی و دعوتی، را به‌جود نمی‌آورد.

 

و اگر می‌خواهید که واقعاً امت اسلامی به‌اهداف بارز و مجد و عزت خود نایل آید، بیایید در راستای تقویت و رشد حکومت اسلامی حاکم؛ آستین برداشته و فعالیت نمایید، تا روزی مشت کوبندهٔ بر روی دشمن قرار گیریم.

ابو صارم
Exit mobile version