داعش؛ پروژه محو و بدنام‌سازی نهضت‌های اسلامی

عثمان احمدزی

 

با ظهور اسلام تا امروز کفار و مشرکین وقت از شگردهای مختلفی برای جلوگیری از گسترش اسلام استفاده کرده‌اند.

 

در زمان دعوت که جهاد فرض نبود، تنها هدف شان جلوگیری از دعوت بود اما پس از فرضیت جهاد، سیاست‌هایی اندیشیدند که یا مسلمانان را از جهاد باز دارند و یا آن‌ها را به راه نادرستی سوق دهند.

 

چهارده و نیم قرن بعد، کفار و مشرکان با القاعده، امارت اسلامی و بسیاری دیگر از گروه‌های جهادی مواجه شدند که کنترل نمودن آن‌ها غیرممکن بود؛ اما دشمنان از این دشمنی دست‌بردار نشدند و گروه‌هایی را علیه این گروه‌های جهادی تشکیل داده و تقویت کردند که یکی از آن‌ها گروه خوارج به نام داعش و خواهان تشکیل حکومت اسلامی بود.

 

داعش در ابتدا توانست خیلی زود برخی از مناطق را با شعارهایی تحت عنوان اسلام و دولت اسلامی تصرف کند و مرکز نظام خود را در آنجا اعلام کند.

 

با این کار خود امید و خوشحالی مسلمانان آن زمان را به ارمغان آورد اما آن‌ها نمی‌دانستند که این گروه به اصطلاح تکفیری خطرناک‌ترین حربه کفار است که برای بدنام ساختن اسلام و جهاد به کار می‌برند.

 

اندکی پس از حاکمیت داعش، ساکنان مناطق تحت سیطره آن‌ها صدای اظهار حقایق و حفاظت امت از این فتنه را بلند کردند؛ به‌همین‌ دلیل مدت کوتاهی از حاکمیت داعش سپری شده بود که مجدداً روزهای زوال را تجربه نمود.

 

دلایل اصلی این انحطاط، جذب جوانان بی‌سواد و عاطفی، به‌ویژه زنان اروپایی، دوری از شعائر دینی و شریعت، افراط‌گرایی، استفاده از اسلام به‌عنوان سلاح حکومت‌داری و بسیاری از دلایل دیگر بود که حتی عموم مردم فهمیده بودند که اسم این گروه ظاهراً اسلام‌گرا اما در واقع فتنه است.

 

در افغانستان نیز فعالیت‌هایی را برای سرکوب نمودن مجاهدین و پایان دادن به انگیزه جهادی در این ملت آغاز کرد که هدف اساسی شان بیگانه ساختن امت از جهاد و از بین بردن ریشه‌ی جهاد در این سرزمین مجاهد پرور بود؛ اما هرگز چنین نشد. این مخالفت به قیمت نابودی داعش تمام شد، رهبری وی از بین رفت و تنها از لحاظ اسم به گروهی تبدیل شد که توسط افراد مجهول‌الهویت از یک جای نامعلوم در تلگرام رهبری می‌شود.

 

اینکه موساد پشت تلگرام است یا سی‌آی‌ای؛ خود شان نیز نمی‌توانند این موضوع را درک کنند اما اعتراف می‌کنند که رهبری شان ناشناخته است و هیچکس آن را نمی‌شناسد.

 

این گروه در غیاب رهبری با وضعیتی گمنام و بی‌هویت مواجه است.

 

این گروه بی‌هویت که بین امت اسلامی تفرقه می‌اندازد، فریضه بزرگ جهاد را بی‌اعتبار می‌سازد و راه اشغال به بیگانگان را تسهیل می‌نماید، مواجه زوال و در حال نابود شدن است؛ تنها چند جوان بی‌علم و احساساتی که در حال حاضر در دام این گروه گرفتار می‌باشند با کشتن یا انتخاب راه اصلاح از این گروه جدا شده و به زندگی عادی خود بازگشته‌اند.

 

در منطقه به برکت فداکاری‌های امارت اسلامی از این فتنه استخباراتی در امان هستیم. الحمدلله

ابو صارم
Exit mobile version