داعش؛ پروژه یی برای ایجاد اختلافات ذات‌البینی در افغانستان

احمد الله مهاجر

عصر حاضر که یک زمان پر از تلاطم و نوسانات به‌شمار می‌رود؛ هر کشور و قدرتی می‌خواهد در جغرافیایی مسلط باشد که از آنجا برای در هراس‌اندازی حریفان خود کار گیرد و نیز تهدیدی را که پیش‌بینی می‌شود بزداید و از طرف دیگر برای توسعهٔ قدرت و سلطهٔ خود آمادگی بگیرد.
افغانستان نیز که از جغرافیای سیاسی و استراتژیکی ویژهٔ برخوردار است، سال‌هاست که تحت اشغال زورمندان قرار گرفته و هیچ‌قوتی نمانده که خود را در این آزمون قرار نداده باشد، اما لله الحمد هر بار به توفیق و نصرت الله متعال و جان‌فشانی ملت افغانستان شکست خورده و از بین رفته‌اند.
اما هر باری دشمنان تلاش دارند تا از امن‌بودن این سرزمین جلوگیری کنند و هرکس و ناکس دست‌درازی می‌کند و به‌خاطر به‌دست آوردن منفعت خود حتی بر کشتار و غارت‌گری نیز صرفه نمی‌نمایند، و همواره تلاش دارند تا اختلافات ذات‌البینی؛ تعصبات قومی، سمتی، لسانی، مذهبی و دینی را مطرح نمایند و اهل آنها را با صد گونه نیرنگ و فریب بر یکدیگر بتازند.
امارت اسلامی افغانستان، پس از آنکه آمریکا و متحدانش را شکست داد و بر اریکهٔ قدرت نشست؛ اعلام به‌اجرا درآوردن نظام اسلامی و احکامات الهی را کرد و برای تمامی آن افرادی که در صف دشمن ایستاده بودند و تا چند روز پیش برعلیه مجاهدین و ملت، از هیچ‌گونه ستمی دریغ نمی‌ورزیدند؛ خط عفو را کشانید که بدون اندک‌ترین نقضی الآن در وطن خود می‌توانند زندگی نمایند و یا در اداره‌ای مشغول خدمت می‌باشند.
اما دشمنان اسلام، هرگز دست از رزالت‌ها باز نداشته و همواره تلاش دارند تا امنیت این کشور را اخلال نمایند که امروز پروژه‌ای را تحت نام «داعش» به‌راه انداخته اند و از همین آدرس برخلاف هموطنان‌مان و به‌ویژه هموطنان قوم هزاره، حملاتی انجام می‌دهند.
و در این راستا از طرف همین پروژه‌پرستان افرادی در رسانه‌ها گماشته شده اند که باید پس از راه‌اندازی حملات؛ برخلاف امارت اسلامی تاخت‌وتاز نمایند و در حمله دخیل کنند و با روش‌های گوناگون به اختلافات مذهبی و لسانی دامن می‌زنند، تا در افغانستان بار دیگر آتش جنگ ذات‌البینی؛ در میان شیعه و سنی و فارسی و پشتو و …، برافروخته شود.
حملهٔ چند روز پیش که در منطقه میلن دایکندی و غور رخ داده است، از طرف همان فراریان و غلامان سابقی که با آمدن إمارت اسلامی تمامی زور و قدرت خود را از دست دادند و چهرهٔ منحوس‌شان برای جهان نمایان گردید و با بادارشان یکجا به‌سوی تاجکستان و پاکستان و آمریکا فرار کردند؛ طراحی شده و در تلاش تضعیف حکومت فعلی و نشان‌دادن برای باداران‌شان که امارت اسلامی فلان است و فلان.
فرجام سخن اینکه، امارت اسلامی افغانستان هرگز دست به چنین رزالت‌هایی نزده و همواره در مقابل کسانی قد علم می‌کنند و آنها از بین می‌برند که برعلیه هموطنان‌مان؛ اعم از هر مذهب و سمت و لسانی که باشد، و نیز در طول جهاد بیست‌ساله و پس از آن، ثابت ساخته است که با تمام وجود امنیت تمامی ملت را گرفته و دشمن؛ هرکسی که باشد و دست به چنین اقداماتی زند، به‌جزای اعمالش رسانده می‌شود.

ابو صارم
Exit mobile version