داعشی‌های خوارج؛ شیفته‌گان فحش و ناسزاگویی

ماهر بلال

عموماً وقتی در بحث یا مسافرت با کسی برخورد می‌کنید اخلاق و صفات وی مشخص می‌شود، بنده شخصاً با مردم متفاوت و صاحب‌نظران مختلف بر مسائل گوناگونی بحث نموده‌ام و عجائب را دیده و شنیده‌ام؛ با کسانی نیز مواجه شده‌ام که ادعای‌شان اسلام و خلافت اسلامی است اما در واقع ادعای‌شان کاملاً دروغ است.

داعش نامی است که چون تازه با آن آشنا شده بودم، فکر می‌کردم چه نوع مردمی باشند، رهروان کدام مسیر خواهند بود و اخلاق شان با طرف مقابل چگونه خواهد بود؟ پاسخ به این سؤالات را کم کم درک می‌نمودم، وحشت داعشی‌های خوارج بر عموم مسلمانان برای من واضح ساخت که یک حرکت باطلی می‌باشد، با گذشت زمان بالاخره به ماهیت واقعی آن‌ها پی بردم، سپس چون احادیث گهربار رسول اکرم صلی الله علیه و سلم را خواندم متوجه شدم خوارجی که رسول اکرم ابراز تمایل به کشتن آن‌ها را نموده بود در واقع اولین رهبران و پیروان همین داعشی‌های خوارج بودند، چنانکه میفرماید:  “لئن ادرکتهم لاقتلنهم قتل عاد”.

داعشی‌های خوارج خود را پیروان دین محمّدی و وارثان اصلی رسول اکرم صلی الله علیه و آله می‌نامند اما افراد جاهل نمی‌دانند که رسول الله صلی الله علیه و سلم صاحب دارای چه اخلاق نیکو بود، افرادی که از یک‌سو به این اندازه از دین غافل باشند و از سوی دیگر خود را مدعیان واقعی دین می‌دانند به نظر شما آیا در ادعای خود صادق خواهند بود؟ هرگز نه! چون حضرت مصطفی صلی الله علیه و سلم با کفار نیز با ملایمت و خوش‌اخلاقی برخورد می‌کرد، اما از طرف دیگر مدعیان خلافت و اخلاق محمدی در بحث و مناظره با مسمانان بر مهر تکفیر، فحش ناموسی، بی‌حرمتی به مرده‌ها، تهدید به مرگ طرف مقابل و بر رخصت نمودن فرد مقابل با ناسزاگویی اکتفا می‌کنند.

همه این عادات بد از صفات لازم و خاص و کارهای مهم این خوارج‌ است.

من شواهد زیادی دارم که داعشی‌های خوارج به مردم پشتاره‌های مالامال از ناسزاگویی‌ها را به پشت مردم می‌دهند؛ در ابتدای بحث، اخلاق‌شان بسیار خوب است و فرد فکر می‌کند که افراد آگاهی هستند اما وقتی می‌فهمند که طرف با آن‌ها مخالف است از یک ترفند بی‌فایده استفاده میکنند تا طرف مقابل را گیج کنند و موضوع جاری را مختل سازد، از ابتدا گرفته تا انتها در مورد موضوعات مختلف صحبت می‌کند و دلایل مختلفی را جویا می‌شود، این کار را برای پنهان نگه‌داشتن هویت داعشی‌های خوارج و بیرون راندن طرف مقابل از بحث به‌روش مبهمی انجام می‌دهد اگر کسی باوجود این موارد بحث را با او ادامه دهد به تکفیر، ارتداد و دشنام روی می‌آورد، بعد اگر موثر نبود شروع به تهدید به مرگ می‌کند که همه این کارها نشان از بطلان آن‌ها دارد، باطل همیشه با کارهای مبهم بطلان خود را پنهان می‌کند دقیقاً مانند داعشی‌های خوارج.

شما مقالات و نوشته‌های منتشر شده خوارج را ببینید آن‌ها خارج از اسلام و بشریت، شیفته‌گان ناسزاگویی‌ها و بسیاری از عادت‌های بد هستند، یعنی خوارج علی‌رغم همه بدی‌ها، ضعف اخلاقی نیز دارند که به نظر من بحث با آن‌ها اتلاف وقت است و بس … زیرا نه قناعت می‌کنند و نه‌ توان قناعت بخشیدن دارند.

آدمی که در ارتکاب فسق و فساد عادی باشد همیشه این بوی بد از دهانش بر می‌آید مثل داعشی‌های خوارج که همواره فحش می‌دهند. در مجموع، موارد مذکور چیزهایی است که نشان‌دهنده انحطاط اخلاقی یک گروه می‌باشند بنابر این انحطاط اخلاقی داعش درست مانند افول سایر بخش‌ها آغاز شده است و در کنار سایر بیماری‌ها، بیماری اخلاقی داعش نیز برای مسلمانان نمایان می‌شود. بعون الله

عبدالله مسلم
Exit mobile version