داعشی‌های خوارج چگونه مانعی بر سر راه جهاد پیروز جهانی شدند؟! بخش اول ذوالکفل ذکی

جهان اسلام پس از سقوط خلافت عثمانی قربانی استعمار شد؛ امت رهبری واحد و سالم خود را از دست داد، کمونیسم از شرق و سکولاریسم از غرب به آن هجوم آورد که در نتیجه‌ی صدها سال استعمار و اشغال، این ایسم‌ها منابع معدنی، ذخایر و آثار گران‌بهای جهان اسلام را به یغما بردند.

 

در نتیجه جنگ فکری خود، چنین نسلی را تربیت کرد که روحیه جهاد و مقاومت در آن کشته شده بود، مرزهای الواء و البرا فرو ریخته بود و پس از خروج مستعمران، در جهان اسلام چنین افراد و جانشینانی را به جای گذاشتند که بیشتر از آنها به منافع شرقی و غربی پایبند بود.

 

اروپایی‌ها ذخایر کشورهای اسلامی را بدون اینکه کسی با آن‌ها حساب‌وکتاب داشته باشد، چپاول می‌کردند، همین غلامان تعلیم‌دیده به دنبال زمینه‌سازی برای غارت شان بودند‌، کسانی که منافع غرب را تهدید می‌کردند از قبیل علماء، افراد بانفوذ و مردم خلاف منافع خود را ترور و زندان می‌کردند.

 

اما مردان صادق امت در گوشه‌وکنار جهان موجود بودند که جنبش‌های جهادی را علیه جنگ‌های صلیبی و کمونیستی سازماندهی می‌کردند مانند: عمر مختار در لیبی، عزالدین القسام در سوریه، امام شامل در شیشان. یکی از آنها افغانستان، سنگر قوی اسلام بود که سه بار چنین امپراتوری بزرگ‌ انگلیسی را سرنگون کرد که در آن خورشید غروب نمی‌کرد.

 

بعدها آستین همت را برای شکست کمونیسم بالا زد که نخبه‌گان جهان عرب نیز در این نبرد بزرگ شرکت داشتند مانند شهید عبدالله عزام، شهید شیخ اسامه بن لادن، شهید ابو مصعب زرقاوی، شهید خطاب تقبله‌الله، دکتور ایمن الظواهری، استاد کمال سنانیری و صدها قهرمان دیگر مانند آن‌ها سربازان جهاد بین‌المللی را در اینجا آموزش دادند. این مردان راستین امت آتش علاقه با جهاد را به کشورهای عربی نیز انتقال دادند.

 

پس از دهه‌ها سال بذر جهاد در سوریه، عراق، چچن، یمن، سومالی و ده‌ها کشور دیگر به بار نشست و جهاد بزرگ بین‌المللی آغاز شد، زمین برای صلیبی‌ها و دست نشانده‌ها جهنم شد، مرحله جدیدی از خودگذشتگی و ایثار آغاز شد، هر جا منافع کفر زیر تهدید قرار گرفت و قصرهای مجلل دنیای فرعونی بر آن‌ها سرنگون شدند.

 

زمانی که ایالات متحده به رهبری صلیبیون به عراق حمله کرد. ابو مصعب الزرقاوی، قهرمان آموزش دیده در قلعه افغانستان از سوی رهبریت قاعدة الجهاد به فرماندهی جبهه عراق منصوب شد. شیر فاتح اسلام به تنظیم گروپ‌های جهادی علیه صلیب پرداخت و چنان مبارزه‌ای شدیدی آغاز کرد که تمام دنیا شگفت‌زده شد، فقط تابوت‌های پر از مرده‌ها از عراق به آمریکا برده می‌شد.

 

جوانان در دفاع از اسلام از جان‌های خود گذشتند، طوفان استشهاد رویاهای دشمن را ربود، جهاد با آمریکا در عراق در آستانه پیروزی بود که قامت استوار مصعب الزرقاوی، رهبر جهاد معاصر در شهر فلوجه خم شد و به سوی دیدار خداوند شتافت.

 

ادامه دارد …

عاصم جلال
Exit mobile version