داعش از نظر علماء جهان اسلام

نویسنده: فاروق قریشی

مترجم: ادریس مهاجر سیرت

بعد از بررسی صفات و عملکرد فتنه گران داعش امروزی و تطابق آن با گروه غالی خوارج علمای جهان اسلام داعش را از جمله تابعین خوارج دانسته اند و علیه شان فتوای جهاد را صادر نموده اند که در اینجا به چندی از نظریات علما جهان اسلام اشاره میکنیم:

۱: الشیخ العلامه ابو محمد المقدسی فک الله اسره میفرماید: داعش یک تنظیم خلاف اسلام و گروه منحرف میباشد که همیشه مسلمین را مورد هدف خود قرار میدهند و دست های شان در خون مردم بیگناه و معصوم آلوده میباشد و خطرناک ترین گروه انحرافی هستند .

۲: الشیخ ابوقتاده فلسطینی رح میفرماید: من یقین کامل دارم که داعش از جمله خوارج کلاب النار میباشد و من در این کدام شک و شبه نیز ندارم چون داعش چنان جنایت های عظیم را انجام داد که مخالف اسلام و ارزش های اسلامی میباشد.

۳: الشیخ الدکتور الهانی السباعی و الشیخ طارق عبدالحلیم میفرمایند: که ما شاهدی میدهیم که منهج داعش از خوارج سرچشمه گرفته اند و راه رو خوارج میباشند .

۴:الشیخ عبدالعزیز بن مزروق الطریفی میفرماید: داعش از جمله مردمان خوارج میباشند هرکس از دست اینها شهید گردد اجر آن بالاتر که از دست عساکر و حکومت بشار اسد شهید گردد .

ـــــ

از نظریات علمای عربی و جهان اسلام ثابت میگردد که داعش فکرا و عملا از منهج خوارج بوده و قاتل مسلمین و مجاهدین میباشند و میخواهند که در لباس اسلام و جهاد دین اسلام و مجاهدین را بد نام سازند .

عبدالله مسلم
Exit mobile version