داعش استعداد خلافت را ندارد!

د. عایشه (خپلواک)

خلافت یا امارت نظامی‌ست که خداوند متعال و رسول او برای مردم انتخاب کرده باشد، این نظام چنان جامع است که در آن حقوق تمام مردم حتی حیوانات خشکی و دریایی نیز محفوظ است، تمام مسائل عبادی، معیشتی، اجتماعی، اقتصادی و … را شامل می‌باشد.

به‌همین دلیل باید حاکمان این نظام نیز از تمام مسائل مذکور آگاه باشند و بتوانند حقوق فوق را برای مردم خود تأمین کنند، پس از بررسی و تحقیق کامل ثابت شد حرکتی به نام داعش که خود را مسلمان و مدعی خلافت می‌نامد در ادعای خود کاملاً دروغ‌گو هست. تنظیم آنها هیچ برنامه‌ای برای خلافت ندارد و نه چنان اصول و قواعد پذیرفته شده‌ای دارد که بتواند با استفاده از آن نظام‌ یک‌ کشور را به‌پیش ببرد.

در جاهایی که داعش با جبر و‌ زور حکومت می‌راند هیچ نمونه‌ای از خلافت را نمی‌توان‌ در آن‌جا یافت مانند: گمرکات، احتکار، ربا، بیع باطل یا کارهای دولتی مانند: تقسیم مسئولیت‌ها، پولیس، بازسازی، توسعه و …

چهارچوب حکومتی که برای رفع نیازهای مردم از زمان پیامبر صلی الله علیه و سلم تا خلفای راشدین و سپس تا سایر حاکمان اسلامی ایجاد شده است، در حرکت داعش وجود ندارد؛ فقط نام امیر المؤمنین را برای بغاوت استفاده می‌کند و برخی از مقامات را برای قاچاق و سایر امور تجاری تعیین کرده‌اند، هدف آنها خدمت به مردم نیست، بلکه توسعه تجارت خودشان است.

 بناءً گروه مذکور با استفاده از نام اسلام و خلافت، تجارت و کارهای شخصی خود را به‌روش غیر مجاز انجام می‌دهد و برای همین منظور از نام خلافت استفاده می‌کند.

عبدالله مسلم
Exit mobile version