داعش در آئینه دوران معاصر

عثمان خالد

در ۱۴ سال گذشته که خوارج ظهور کرده‌اند، مسلمانان و اهل سنت و الجماعت جلوی آن را گرفته و امت را از این فتنه بزرگ نجات داده است.

طبق حدیث رسول الله صلی‌الله‌علیه‌وسلّم خوارج با کفار نمی‌رزمند، به‌همین دلیل در گذشته کفار با خوارج دشمنی و اراده مبارزه را نداشتند.

اما این بار سخن واژگون است؛ زمانی‌که خوارج معاصر (داعش) ظهور کردند، مانند اسلاف خود ابتدا رو به مسلمانان کردند، مقاومت‌های مجاهدین را با مشکلات مواجه نمودند، بین آنان اختلاف ایجاد کردند، گروه‌های مختلف تشکیل دادند، مردم را از آنان جدا کردند و کفار زمان را فرصت هجوم جدید به عزت اسلامی را دادند.

همان بود که جهانیان این پدیده شوم را در سطح وسیعی پوشش تبلیغاتی دادند، در مدت کوتاهی به نفع خوارج معاصر (داعش) لابی کردند و آن‌ها را به گوش جهانیان رساند؛ قدرت‌های بین‌المللی کفری در واقعیت از داعش بلاء ساختند و مردم را از آن ترساندند، از سلاح‌های آزمایش‌نشده خود به اسم‌ داعش استفاده کردند و اقتصاد خود را که در جنگ افغانستان و عراق در هم شکسته بود، دوباره بازسازی کرد.

نمونه بارز آن افغانستان است که اکنون فتنه خوارج به نام داعش در آن وجود ندارد، مراکز و مقامات بلندپایه آن یا کشته شده‌اند یا از صحنه گریخته‌اند اما رسانه‌های بین‌المللی و کشورهای استعمارگر کفری هنوز مردم‌ را از افغانستان با استفاده از نام داعش می‌ترسانند و این انگیزه دروغین را به مردم تلقین می‌دهند که داعش هنوز در افغانستان فعال است و مراکز دارد.

اما فراموش می‌کنند که داعش در آن زمان مراکز و فعالیت‌هایی در افغانستان داشت که حامیان آن بر کرسی قدرت نشسته بودند، اکنون که امارت اسلامی در افغانستان حاکم است، داعش نیز نابود است.

ابو صارم
Exit mobile version