داعش در آستانه شکست

علی انصار

گروه خرافاتی داعش که با هدف نابودی و ویرانی اسلام، توهین به ارزش‌های اسلامی و پایان دادن به نسل مسلمان ایجاد شده است؛ اخیراً به ابزار استخباراتی کشورهای شرور مختلف به‌ویژه پاکستان، آمریکا و تاجیکستان تبدیل شده است.

 

این گروه در نخست در عراق و سوریه پیدا شد اما پس از ناکامی‌های پی‌درپی در آنجا، اشغال ۲۰ ساله افغانستان و اداره مزدور جمهوریت، توجه آن را به سوی افغانستان معطوف کرد.

 

این گروه در ابتدا خود را وارثان خلافت اسلامی، متعهد به ارزش‌های اسلامی و مبارزان جهادی علیه اشغال کنونی معرفی می‌کردند اما به زودی ماهیت شیطانی و فریب‌کارانه واقعی آنها برای مردم آشکار شد، همه فهمیدند که داعش وارث خلافت اسلامی نیست بلکه دشمن آن می‌باشد؛ به ارزش‌های اسلامی متعهد نیست بلکه نابودگر آن‌ها است و از جمله مبارزان جهادی علیه اشغال جاری نیست بلکه سعی دارد این اشغال را ادامه دهد.

 

امارت اسلامی افغانستان که در آن زمان‌ مصروف مبارزه با اداره مزدور جمهوری، سربازان آمریکایی و سایر نیروهای حلقات زورگو بود؛ با گروه افسانه‌ای موسوم به داعش نیز می‌جنگید و در صدد نابودی آن بود.

 

پس از فروپاشی جمهوریت، گروه داعش نیز در حال از بین رفتن بود. از آنجائی‌که در عصر حاضر تنها قائم کننده‌ی اسلام و مرکز اصلی آن افغانستان است؛ جهان کفر و کشورهای مزدور و به اصطلاح اسلامی، بار دیگر در مثلثی گرد که کشورهای تاجیکستان، پاکستان و آمریکا را شامل می‌شود، داعش را برای نابودی افغانستان و دین مقدس اسلام، بیدار و استوار کرد.

 

حمایت مالی داعش، برنامه‌ریزی‌ها و توطئه‌های بیشتر آن به آمریکا سپرده شده است؛ جوانان فریب رهبران تبلیغاتی، معلمان و علمای مزدور داعش در تاجیکستان را می‌خورند، در کشور پاکستان تربیه می‌شوند و از آنجا به افغانستان و سایر کشورهای منطقه ارسال می‌شوند.

 

مرکز داعش در افغانستان از زمان حکومت جمهوری، شهر ننگرهار است زیرا سران حکومت در آن زمان در ازای دریافت پول مراکز، مسافرخانه‌ها، مخفیگاه‌ها و خانه‌ها را در اختیار داعش قرار داده بودند.

 

اما با حاکمیت امارت اسلامی افغانستان مراکز، پناهگاه‌ها و خانه‌های آن‌ها خیلی سریع پیدا و ویران شدند.

 

داعش توانایی جنگیدن را ندارد؛ این گروه متشکل از چند نفر فریب‌خورده، دزد، بی‌کار و فقیر است که تنها هدف شان کسب چند هزار پول یا کشتن مسلمانان به نام جهاد و از بین بردن دین مقدس اسلام است.

 

در نظر رهروان داعش وحشت، طرزالعمل کاری شان؛ کشتن کودکان، زنان و سالمندان شجاعت ایمانی شان و توهین به ارزش‌های اسلامی هدف والای شان است.

 

اما آن‌ها مثل همیشه در برنامه‌های خود ناکام هستند، شکست‌ها و ضررهای شدید پی‌درپی باعث شکنجه‌های روحی آنها شده و از نظر روانی مجنون محسوب می‌شوند.

 

چندی پیش در جریان عملیات نیروهای ویژه امارت اسلامی، ابوشبیر، مسئول نظامی ولسوالی اچین داعش در ولسوالی مومندره ولایت ننگرهار کشته شد.

 

بعدها در جریان عملیات نیروهای ویژه امنیتی در مرکز کابل و شهر تخار، گروه‌های زیادی دستگیر شدند.

 

بله! آن‌ها همیشه ناکام خواهند بود، رهبران شان کشته خواهند شد و پیروان آنها خواهند دانست که برای وحشیگری و کشتار دسته‌جمعی به نام جهاد فریب خورده‌ایم و فریب می‌خوریم.

ابو صارم
Exit mobile version