داعش در افغانستان با شکست کامل مواجه است

صفت الله سیاح

خداوند متعال به بندگان مؤمن خود وعده‌ی فتح داده است و خداوند متعال از هرکس وفا‌کننده به عهد است، به‌همین‌ دلیل خداوند متعال بار دیگر به وعده خود وفا کرده و مسلمانان را از فتح مبین بهره‌مند ساخت.

خوارج عصر (داعش) که با حمایت نظام دموکراتیک قبلی، ریشه‌های خود را در افغانستان مستحکم و قوی کرده بود؛ با آمدن امارت اسلامی افغانستان متزلزل شدند، داعشی‌های خوارج تمام مراکز، رهبران مشهور و مهم، عواید، نیرو و سایر وسایل حمایوی خود را در مدت‌زمان بسیار محدودی از دست دادند که تا امروز دوباره منظم نشده‌اند و نه ان‌شاءالله فرصت منظم‌شدن را به‌دست خواهد آورد.

نظام دموکراتیک قبلی نه شکست خود و نه نابودی داعش را در چنین مدت کوتاهی پیشبینی کرده بود، او داعش را اینجا بسیار تقویت کرده بود، قصداً به داعش فرصت داده بود که قوی شود و جلوی مسلمانان و نظام اسلامی را بگیرد.

به گفته ظاهر قدیر، نماینده مردم ولایت ننگرهار؛ هرگاه بین سربازان امارت اسلامی و خوارج جنگ رخ می‌داد، پهپادها فقط برای جلوگیری از شکست و ناکامی داعش، طالبان را هدف قرار می‌دادند و مجروحان و کشته‌شدگان داعش را از صحنه جنگ با هواپیماها بیرون می‌کشیدند که این سخن به باشنده‌گان ولسوالی اچین، بتی‌کوت و اگام معلوم است.

اما زمانی که آمریکا و دست‌نشانده‌های شان میدان را از دست دادند، دیگر امیدی به داعش نمانده بود، به‌همین دلیل در مدت بسیار کوتاهی در مقابل امارت اسلامی شکست خورد و اکنون الحمدلله ملت ما از این فتنه بزرگ در امان است.

ابو صارم
Exit mobile version