داعش در پی منافع آمریکا

قلب الأسد الأفغانی

اخیراً داعش بر امارت اسلامی انتقاد کرده است که چرا تجارت و روابط خود را با جهانیان حفظ می‌کند و این روابط و تجارت را ناجائز می‌نامد.

اما آنها اتهامات مذکور را فقط به این دلیل وارد می‌کنند که امارت تجارت خود را با چین و سایر کشورها آغاز کرده است و داعش هرگز نمی‌خواهد آمریکا اندکی آسیب ببیند زیرا آنها پیمان‌کاران آمریکا هستند که برای منافع آمریکا در افغانستان راه و چاره می‌جویند.

حامد کرزی در سال ۱۳۹۶ در مصاحبه‌ای با نیویورک تایمز گفت: داعش برای منافع آمریکا در افغانستان فعالیت می‌کند. کرزی با الفاظ صریح این سخن را رسانه‌ی کرد؛ که مبارزه آمریکا علیه داعش صادقانه نیست و در دو سال گذشته هیچ حمله‌ای از سوی آمریکا به داعش صورت نگرفته است.

دوماً اگر تجارت با کفار حرام است چرا در سال ۲۰۱۴ که داعش حملات خود را در عراق افزایش داد و یازده چاه نفت را تصرف کرد نفت آن‌ها را به کشورهای کفری خارجی می‌فروخت؟

همچنان زمانی که داعش چاه‌های نفت سوریه را تصرف کرد و روزانه تا ۷۵ هزار بیلر (بشکه‌های کلان) نفت تولید می‌کرد مستقیماً یا با واسطه به گروه بشار الاسد می‌فروخت.

چرا سرتان را به درد آورم؟ خوارج که‌ از‌‌‌ اول مردم حرف‌گوش کن نیستند همین اندازه به آنها خواهیم گفت: هر دلیلی که‌ شما برای کسب و تجارت تان دارید دقیقاً دلیل ما نیز همان است.

عبدالله مسلم
Exit mobile version