داعش متشکل از افراد گمراه

احمد بشام

زمانی که در سال ۲۰۱۴ میلادی خوارج معاصر (داعش) به رهبری ابوبکر بغدادی ظهور کردند، همه تشکیل‌های جهادی جهان که دارای عقیده و ایدئولوژی اهل سنت و الجماعت بودند، خلافت دروغین آن‌ها را رد کرد و در نتیجه تحقیقات علمی خود ثابت کرد که خلافت اعلام‌شده آن‌ها علی منهاج البدعة است.

زمانی‌که خوارج معاصر راه را گم کردند، دستورات تکفیر و کشتار مسلمانان را صادر کردند که طی آن عدنانی، سخنگوی مرکزی داعش بیانیه‌ای صادر کرد که بر اساس آن دکتور ایمن ظواهری رهبر القاعده را تکفیر نمود.

اکنون نیز همه مجاهدین دنیا به قول خودشان مرتد هستند؛ علمای امارت اسلامی، مشایخ، پیشوایان و همه مجاهدین از جانب خوارج تکفیر شده‌اند و بزرگ‌ترین دلیل آنها صلح مشروع با آمریکاست که چرا صلح کرده‌اید.

سوال این‌ست که اگر به قول شما کسى با صلح با کافران کافر می‌شود؛ پس دوستان صف و مدافعان کفار که باید به طریق اولى کافر شوند پس ثناءالله غفاری (شهاب المهاجر)، والی نام نهاد خراسان که گارد امرالله صالح بود، طبق فتوای شما مرتد است و در ضمن توبه علنی شرط کفر عمومی است در حالی‌که شهاب المهاجر هنوز علناً توبه نکرده بود شما به چه دلیلی او را والی خراسان تعیین کردید؟

حجی بکر، دست راست ابوبکر بغدادی که نام اصلی وی (سمیر عبد‌ محمد نائل الخلیفاوی نایل سمیر) است، جنرال نیروی هوایی دولت بعث صدام بود و پس از آن به افسر بلندپایه استخباراتی تبدیل شد. زمانی القاعده و رهبر آن فقط به این دلیل تکفیر می‌شود که چرا در اظهارات خود از سوریه و عراق نام برده است که فقط سرحدات هستند، پس نظام بعثی عراق طبق اصول شما به طریق اولی تکفیر می‌شود و حجی بکر که مشاور ابوبکر بغدادی بود، نیز کافر است. او کجا از کفر خود توبه کرده بود؟

هنگامی که لیوا التوحید به دست مجاهدین کشته شد؛ پاسپورت سوری و ویزاهای دولت‌هایی که روابط داشتن با آن‌ها طبق اصول داعش گمراهی بود، از خانه‌اش به دست آمد.

این مشت نمونه خروار است؛ و الّا صدها بلکه هزاران نفر، افسران و سربازان سلطنتی و جمهوری‌خواه که داعش آن‌ها را در موقعیت‌های معمول مرتد می‌نامند، بدون توبه عمومی به این گروه پیوسته اند و آن‌ها را مسلمان می‌خوانند و حتی مسئولیت‌های بزرگی داده‌اند.

ابو صارم
Exit mobile version