داعش مقدسات اسلامی را توهین می‌کند!

د. عایشه (خپلواک)

گاهی ظلم ستمگران آنقدر اوج می‌یابد که انسان‌ها و سایر مخلوقات به‌ جای خود؛ حتی به مذاهب، ادیان و مقدسات دینی نیز ظلم روا می‌دارند، آنها را توهین می‌کنند و در پی نابودی شان می‌باشند.

تنظیمی که خود را اسلامی می‌داند چگونه می‌تواند خانه خداوند (مسجد) یا قبر پیامبر خدا را با مواد منفجره نابود و ویران سازد؟ و نعره تکبیر سر دهد!

بیائید این مقاله کوتاه را مطالعه کنیم:

در سال ۲۰۱۴ میلادی زمانی‌که داعشی‌های خوارج وارد شهر موصل شدند برعلاوه از قتل و‌ کشتار، اختطاف، زنا و لواطت به شعائر دین مقدس اسلام نیز توهین کردند، خداوند متعال می‌فرماید: (یا ایها الذین آمنوا لاتحلوا شعائر الله).

ترجمه و تفسیر: ای اهل ایمان! آیات عظمت خداوند را برای خود حلال نخوانید که موجب بی‌احترامی و باعث بی‌قدری آن‌ها قرار گیرید زیرا؛ بی‌احترامی به آن‌ها حرام است.

داعشی‌ها بر مزار حضرت یونس علیه‌السلام در موصل جمع شدند سپس آن را با باروت ویران کرده و از بین بردند؛ دلیل شان این بود که چرا مردم به زیارت وی می‌آیند و بدعات را انجام می‌دهند.

نه تنها مقبره، بلکه مسجد جامع بزرگی را که در کنار مقبره وجود داشت و ده‌ها نفر در آن پنج وقت نماز خود را ادا می‌نمودند نیز با باروت از بین بردند.

مسجد اربعین در تکریت را که مقبره ۴۰ نفر صحابه از زمان حضرت عمر رضی‌الله‌عنه بود، همراه با مزارات توسط بمب ویران کرده و هتک حرمت نمودند.

قبر حضرت سعد رضی‌الله‌عنه را با مسجد جامع بزرگ در تلعفر با خاک یکسان کردند.، آنها همچنان مسجد جامع النوری را که بغدادی، رهبر داعش اولین بیعت خود را در آن انجام‌ داد با بمب ویران کردند.

به عنوان مثال به چند مورد اشاره کردیم، برعلاوه از مساجد مذکور، مدارس دینی احناف و خانقاه‌های بزرگ تصوف را با خاک یک‌سان نموده‌اند تا مسلمانان نتوانند به فرزندان خود در مورد دین چیزی بیاموزند.

ادامه دارد.

عبدالله مسلم
Exit mobile version