داعش و مقاومت در حلقات انحصار

علی انصار

بدون شک خداوند متعال به برخی از ستمگران فرصت کوتاه و اندکی می‌دهد تا از دل‌های سیاه، چهره‌های پلید، اعمال وحشیانه و بربریت‌های بی‌شمار خود آگاه شوند اما انتقام فریادها، گریه‌ها و فداکاری‌های بی‌دریغ مظلومان را هرگز نمی‌گذارد. برای هر فرعونی موسی‌ای، به نمرودی ابراهیمی و به ناهیده‌ای محمد بن قاسمی پیدا می‌کند.

 

داعش و مقاومت که اسم‌های مترادف افراط‌گرایی و تفریط هستند، دشمنان سرسخت منهج، عقیده و موقف مقدس اهل سنت به‌ویژه امارت اسلامی افغانستان هستند و اخیراً با شکست‌های سختی در منطقه، جهان و افغانستان روبرو شده‌اند.

 

ماه گذشته عملیات‌های سریع و اضطراری بر مخفیگاه‌های داعش در ولایت‌های ننگرهار، تخار و مرکز کابل انجام شده است که علاوه بر از بین بردن ابوشبیر، مسئول نظامی ولسوالی اچین، شبکه‌های مهم دیگر، داعیان و نظامیان خارجی کشته یا زنده دستگیر شده‌اند.

 

این شبکه‌ها، سربازان و داعیان در کشور پاکستان جهت اجرای انفجارها، عملیات‌ها و هرج‌و‌مرج‌ها در مراسم، عبادت‌گاه‌ها و سایر مناطق مختلف افغانستان، آموزش دیده بودند که قبل از رسیدن به اهداف شوم خود نابود شدند.

 

همچنین در پنجشیر، قندوز و مرکز کابل، بسیاری از رهبران جبهه مقاومت، شورشیان و دوستان شان مرده و زنده اسیر شده‌اند؛ خبر خوشایند این‌ست که اختلافات عمیقی در میان جبهه مقاومت به وجود آمده‌اند؛ قوماندانان زیاد شان از کوه‌های پائین آمده و تسلیم شده‌اند. مقاومت اکنون فقط شعارهای توخالی است. تلاش رهبرانی که به نام مبارزه و مقاومت، جوانان را به کوه‌ها تشویق می‌نمود، تبدیل به پالیسی ناکام و شکست‌خورده شده است که کسی بر آن باور و اعتماد ندارد.

 

اما شکست داعش و مقاومت تنها منحصر به افغانستان نیست؛ ترکیه که از ابتدای سال جاری به مرکز مهم داعش تبدیل شده بود، وزارت کشورش دو روز پیش عملیات.های سریع و اضطراری را بر مراکز و شبکه‌های داعش انجام داد که بیشتر آنها زنده به اسارت درآمدند.

 

هفته گذشته کشور تاجیکستان که در مثلث حمایت از مقاومت و تامین مالی داعش قرار دارد؛ دفتر جبهه مقاومت در دوشنبه تاجیکستان را مسدود نمود. تاجیکستان از انتخابات پیچیده‌ی ریاست جمهوری آمریکا و جنگ داخلی پاکستان ترسیده است و می‌خواهد از صحنه کنار برود.

 

دو روز پیش رسانه‌ای به نام نقاب، کلیپ صوتی احمد مسعود را پخش کرد که از یک مقام بلندپایه آمریکایی التماس می‌کند که دفتر جبهه مقاومت در تاجیکستان را باز کند و به فریادهای دوستانش گوش دهد، این در حالی‌ست که بسیاری از کشورهای دوست، حمایت از جبهه مقاومت را متوقف کرده‌اند.

ابو صارم
Exit mobile version