داعش و مقاومت چگونه یک‌جا شدند؟

طالب العلم صفت الله سیاح

اهل سنت و الجماعت کسانی هستند که از افراط و تفریط خالی می‌باشند و دقیقاً راهی را می‌پیمایند که رسول خدا صلی الله علیه و سلم به دوستان و یاران نزدیک خود نشان داده بود، آن‌ها با تواتر به تابعین رسانده بود و سپس تا امروز با تواتر به ما نقل شده است‌.

 

بالاتر از مسلک اهل سنت، افراط است که به خوارج و معتزله معروف است و پایین‌تر، تفریط است که به مرجئه، جهمیه، قدریه و … معروف است.

 

جمع شدن آن‌ها (افراط و تفریط) محال است و به هیچ وجه ممکن نیست، زیرا عقاید آن‌ها به قدری از هم دور است که امکان جمع شدن شان خصوصاً در امر ایمان وجود ندارد.

 

اما نکته شگفت‌انگیز این‌ست که چگونه امروز افراط (داعش) و تفریط (مقاومت) در سنگری علیه امارت اسلامی نشست؟

 

داعش بر اساس زعم باطل خود همه مسلمانان جهان را کافر می‌خواند و دلیل اصلی شان این‌ست که چرا با خلیفه نام‌نهاد شان بیعت نمی‌کنند! به سرزمین تحت سیطره‌ی آن‌ها مهاجر نمی‌شوند! و چرا تحت قوانین دست‌ساز بشری زندگی می‌کنند!

 

از طرف دیگر کسانی که زیر کمپل مقاومت می‌کنند به (ما لله لله و ما للقیصر للقیصر) ایمان دارند‌. مثلاً دین انفرادی را برای خداوند متعال عملی می‌نمایند و در امور اجتماعی آن از قبیل سیاست، عقوبات و معاملات تحت تأثیر غرب قرار دارند و می‌خواهند اخلاق در افغانستان بر اساس لیبرالیسم، عقاید شخصی مبتنی بر سکولاریسم، اقتصاد مبتنی بر سرمایه‌داری و سیاست مبتنی بر دموکراسی باشد.

 

چه کسی این موش و گربه را یک‌جا نموده و علیه اهل سنت قرار داده است؟

 

خوارج معاصر مجاهدین امارت اسلامی را به دلیل پیمان شرعی با آمریکا تکفیر می‌کنند اما ثناء الله غفاری، گارد ویژه امرالله صالح را از جانب خود به عنوان والی تمام خراسان منصوب می‌دارد!.

 

اهل خرد می‌دانند که این دو اندیشه و مفکوره از یک چاه آب می‌گیرند، به همین دلیل با وجود فاصله زیادی که در عقاید و نظریات شان وجود دارد، باز هم یک‌جا شدند و علیه منهج صحیح امارت اسلامی سنگر گرفتند.

ابو صارم
Exit mobile version