داعش یا ادامه خصومت دیرینه‌ی آمریکا و روسیه؟

ماهر بلال

آمریکا و روسیه مدت‌هاست در کمین برای یک‌دیگر نشسته‌اند؛ این حالت یک‌جانبه نبوده است و نه خواهد شد، گاهی یک‌سو غالب می‌شود و گاهی سوی دیگر.

این جریان سالهاست که ادامه دارد، کفر است و همدیگر را می‌بلعد.

چند روز پیش دولت آمریکا راجع به روسیه صحبت‌هایی کرده بود؛ گفته می‌شود به روسیه در مورد حمله گسترده‌ای که در داخل روسیه علیه آن صورت‌ می‌گرفت، اطلاع داده است، نیز گفته شده بود که این حمله را داعش شاخه خراسان خواهد کرد.

آنچه آمريكا برنامه‌ريزی كرده بود، عملی شد.

در اینجا من نظرم را با شما شریک می‌سازم. آمریکا در مورد شاخه خراسان داعش به روسیه خبر داده بود، بنابر این می‌خواست ثابت کند که واقعاً یک شاخه داعش خراسان وجود دارد، از همین‌رو با کمک پاکستان و‌ کارگیری از داعشی‌های خوارج به افغان‌های مظلوم در قندهار حمله وحشیانه‌ای انجام داد. وقتی ثابت شد که شاخه‌ داعش خراسان وجود دارد و فعالیت‌ می‌کند آمریکا بلافاصله طرح دوم خود را اجرا کرد و حمله مشابهی را در مسکو انجام داد. حمله طوری بود که مهاجمان با اسلحه‌های قوی به کنسرت موسیقی وارد می‌شوند و پس از حمله از محل حادثه فرار می‌کنند. بنابر این نه این کار، کار کوچکی است و نه گروه کوچکی مانند داعش بدون کمک کسی می‌تواند این کار را انجام دهد، لازماً قدرت قوی پشت پرده وجود دارد (در اصل این دشمنی دیرینه‌ی روس و آمریکا است که ادامه دارد) سپس یک مهاجم داعشی‌های خوارج به دست نیروهای روسی اسیر می‌شود، او به کلمات مبهمی اقرار می‌کند و می‌گوید: فلان پاپ/راهب برای انجام این حمله به من پول داده بود و من مورد تشویق او قرار گرفته بودم.

 

این همان چیزی است که استفاده از حربه کفار را‌ واضح می‌سازد که چگونه کفار در لباس اسلام از بردگان خود علیه یکدیگر استفاده می‌کنند تا نه مورد سرزنش قرار گیرند و نه دشمنی شان آشکارا شود.

فاعتبروا یا أولي الأبصار

 

در تمام این داستان ما دخالتی نداشته‌ایم فقط می‌گویم: “اللهم اشغل الظالمین بالظالمین”

 

نکته عجیب این‌ست که در هر دو حمله از شهروندان تاجیک استفاده شده است، شاید این بخش مهمی از طرح ضربه زدن به روسیه در چند جهت بوده است.

 

من به کسانی که به این حمله افتخار می‌کنند می‌گویم: بنیان شما داعشی‌ها را آمریکا و اسرائیل گذاشته است تا زمانی که به نفع آن‌ها هستید از شما حمایت خواهند نمود اما وقتی حاجتشان برآورده شد مثل بغدادی شما را نیز با دستان خودشان خواهند کشت.

ابو صارم
Exit mobile version