درد دل راجع به وضعیت ملت مسلمان به زبان قلم!

محمد یوسف بدری

 

خداوندا! امت اسلامی را بار دیگر به وحدت، انسجام، عزت و عظمت سابق خود باز گردان. ما چه اندازه خوار، درمانده، ضعیف و از خاموش نمودن فریاد وامعتصمای برادران و خواهران مظلوم مان عاجز شده‌ایم!.

عصر طلایی گذشته ما چه شد و چه کسی آن را نابود کرد؟ دورانی که روزگاری بر کره زمین امپراتوری و خلافت می‌کردیم!.

 

ما در تاریخ خود پیشوایانى چون حضرت عمر، على، ابوعبیده، خالد، ابودجانه و حمزه “رضی‌الله‌عنهم” داشتیم که امپراتورى‌های کفار را به زور شمشیر خود نابود می‌کردند. ما افرادی مانند طارق بن زیاد داشتیم که در راه نشر دین مقدس اسلام به تنهایی خود، ممالک بزرگ کفری را فتح می‌کردند.

 

ما فرماندهانی چون محمد بن قاسم داشتیم که هزاران نفر تحت قیادت وی با یک صدا به میدان جهاد و صف نبرد وارد می‌شدند تا دو زن اسیر مسلمان را از چنگال کفار رهایی بخشند و در مدت کوتاهی شهرهای بزرگ هند و سند بزرگ را فتح می‌کردند.

 

ما جوانان شجاعی چون بدر بن مغیره داشتیم که مانند شاهین به سنگرهای دشمن حمله‌ور می‌شدند و در یک لحظه تعداد زیادی از دشمنان را کشته و اسیر می‌گرفتند.

 

ما فرماندهانی مانند صلاح الدین ایوبی و نورالدین زنگی داشتیم که برای آزادی اقصی فداکاری‌هایی تحت قیادت‌های شان داده شدند که برای نسل‌های آینده به عنوان درس و تاریخ باقی خواهد بود.

 

آن دوره ما کجا شد که ۸۰۰ سال بر سرزمین اندلس حکومت کردیم به گونه‌ای که آسمان به این مدت حکومت طولانی مسلمانان را بر روی زمین ندیده بود.

 

خلافت عثمانی ما چه شد؟ پیشوایانی چون احمدشاه ابدالی، محمود غزنوی و میرویس کجا شدند که سربازان‌شان برای کمک به مسلمانان به پایگاه‌ها، دژها و قرارگاه‌های هند مانند طوفان حمله می‌کردند؟.

 

امروز در مقابل چشمان ما چرا ۳۲۰۰۰ خواهران مسلمان، کودکان و مسلمان مستضعف در نهایت قساوت و سنگدلی با بمب‌ها شهید می‌شوند اما هنوز شور انتقام در وجودمان سرد است و خون‌مان نمی‌جوشد؟ خداوندا! ما را دیگر از خواب غفلت بیدار کن، در جوانان ما روحیه جهاد و ایثار را زنده و جوشان بگردان و بار دیگر امت مسلمان را بر روی زمین به زور شمشیر صاحب عزت و اتحاد گذشته بگردان!. آمین‌.

ابو صارم
Exit mobile version