دعوه‌داران خلافت چرا در قبال قضیه اقصی خاموش اند؟

بیش از یک هفته هست که جنگ بین اسرائیل و مسلمانان فلسطینی جریان دارد، جنگ با عملیات بی‌سابقه کتائب القسام شاخه نظامی حماس آغاز شد و پس از یک‌ونیم هفته همچنان ادامه دارد، اشغالگران اسرائیلی در واکنش به آن، نوار غزه را تحت بمباردمان وحشیانه خود قرار داده و هزاران مسلمان را کشته‌ و زخمی کردند.

درگیری اسرائیل و مسلمانان فلسطین چهره واقعی داعشی‌های خوارج را بیشتر آشکارا نمود، تمام سازمان‌های جهادی جهان حمایت خود را از مسلمانان فلسطین اعلام کرده‌اند اما داعشی‌های خوارج که خود را تنها وارثان اقصی و صادقین امت می‌دانند اعلان حمایت که به‌جای خود، در بیانیه‌های رسمی خود در ده روز گذشته حتی کلمه فلسطین و اسرائیل را برای یک‌ مرتبه نیز یادآوری نکرده است.

انتظار می‌رفت که داعشی‌های خوارج موقف رسمی خود را در سرمقاله هفته‌وارشان واضح سازند، اما در سرمقاله هفته گذشته النباء یاد فلسطین اصلاً وجود نداشت و در مورد کمک به مسلمانان بحث‌های عمومی را مطرح کرده بود.

برخی از خوارج آنلاین که در این مورد احساس ملامتی می‌کنند، بسیار تلاش دارند تا نوشته‌ی یک صفحه‌ای را به وضعیت غزه مرتبط سازند و به مردم ثابت کنند که رهبریت مجهول‌الهویة شان واقعاً در فکر قضایا و اعضای امت اسلامی می‌باشد.

آیا قضیه فلسطین، عموم داعشی‌های را مجبور کرده است که به جای تسکین دادن به‌خود با دروغ، نگاهی عمیقی به منهج شان بیندازند و دلیل سکوت رهبریت خود را در مورد یک قضیه مهم امت (مسجد الاقصی) واضح سازند؟ رهبریت داعشی‌های خوارج از این‌رو در قبال قضیه اقصی سکوت کرده است که در آنجا مسلمانان و مجاهدین را نمی‌بیند، چندی قبل گروه حماس را (که برجسته‌ترین گروه مبارز فلسطین است) تکفیر نموده و آنان را به نظر کفار می‌نگرد، طبق نظر آنان هیچ فرقی بین مجاهدی که برای حفاظت از اقصی می‌جنگد و یهودی اسرائیلی وجود ندارد، حتی خوشحال می‌شوند که یهود، مجاهدین فلسطین را تضعیف نمایند زیرا کشتن یک “مرتد” در نظر آنان از کشتن کافر اصلی چند برابر ثواب بیشتری دارد.

منهج داعشی‌های خوارج به‌حدی افراط ‌آمیزو خارج از چهارچوب اسلام است که جز گروه خود هیچ مسلمان دیگری را در جهان نمی‌بینند، آنها به‌خوبی درک‌ کرده‌اند که اگر حمایت خود را از مبارزات جاری برای آزادی بیت‌المقدس اعلام کنند، طبق فتوای خودشان از اسلام خارج می‌شوند. جوانانی که با شعارهای مزخرف رهبریت مجهول‌الهویة داعش که تمام اصل و نسبش در ابو و قریشی منحصر شده است، فریب خورده‌اند باید به قضیه فلسطین نگاه کنند و برای خود واضح سازند که گروه‌شان چه‌اندازه به اسلام و امت متعهد بوده و شعار مقدس خلافت را چه‌قدر بدنام کرده است.

عبدالله مسلم
Exit mobile version