دوستی جدید تاجیکستان با غرب

اویس احمد

کشورهای توسعه یافته پروژه‌های تجاری و سیاسی خود را در جهان تطبیق می‌نمایند، کشورهایی که به مراکز این توطئه‌ها تبدیل شده‌اند؛ برخی‌ها مانند اوکراین طعمه آتش می‌شوند و برخی دیگر مانند پاکستان برای مدت‌زمان کوتاهی مورد استفاده عارضی قرار می‌گیرند اما عاقبت هر دو یک چیز است.

این بار تاجیکستان برای ادامه دادن به پروژه‌های آمریکایی به میدان آمده است تا توسط داعش، بدنام ترین پروژه‌ جهان فعالیت کند. چند روز پیش وزیر دفاع افغانستان در سخنرانی خود گفت که داعش از شهروندان تاجیک در افغانستان استفاده می‌کند، زیرا تمام داعشی‌هایی که اسیر شده بودند در تاجیکستان آموزش دیده، مسلح شده و سپس از راه تاجیکستان وارد شده‌اند.

کشور تاجیکستان اکنون هویت جعلی افغانستان را به اتباع خارجی و برخی از شهروندان تاجیکستانی خود می‌دهد؛ انتحاری کننده که شباهت‌هایی با باشنده‌گان هر ولایت داشته باشد از همان ولایت معرفی می‌شود مثلاً: غزنی، بامیان، ننگرهار و غیره تا ثابت شود که مهاجمان، افغانی هستند سپس داعش خراسان که مرکز شان تاجیکستان است آنان را به عنوان افغانی معرفی می‌نمایند.

داعش مسئولیت حمله اخیر در ایران را پذیرفته است، از اسناد و گزارش‌های منتشر شده مشخص می‌شود که شهروندان تاجیک در این حمله دست داشته‌اند، وزارت اطلاعات ایران عصر همان روز در بیانیه‌ای اعلام کرد که یکی از مهاجمان تاجیک بوده است.

اکنون تاجیکستان به طور کامل به مرکز داعش تبدیل شده است و حملات در منطقه در تاجیکستان برنامه‌ریزی سپس اجرا می‌شود. این چنان آتشی است که خود تاجیک‌ها به زودی طعمه آن می‌شوند، اقتصاد ضعیف آنها نخواهد توانست که این کشور را از این وضعیت بد بیرون بیاورد و به دلیل این سیاست ناکام، تنها مردم تاجیکستان متضرر خواهند شد.

عبدالله مسلم
Exit mobile version