دو همسایه؛ هم‌صدا در رشد داعش

دو همسایه؛ هم‌صدا در رشد داعش

ابو هاجر الکردی

شاید این روزها اخبار دستگیری یکی از سرکرده‌های داعش؛ به نامعبدالله کویتهدر پاکستان و انتقالآن به ایران را شنیده‌اید!

طبق اخبار واصله و معلومات به دست آمده از منابع خبری ایران، عبدالله کویته یکی از سرکردگان داعشو طراح حمله به اجتماع سالروز کشته شدن قاسم سلیمانی در کرمان ایران بود که بیش از ۱۰۰ کشته وزخمی برجای گذاشت.

نکته قابل توجه اینجا است که دولت پاکستان بارها ادعا کرده که افغانستان تحت حاکمیت امارتاسلامی، محل بود و باش داعش است؛ اما دفعات مختلف مشاهده شده که دولت پاکستان بطور علنیمناطقی در خیبرپختونخوا، بلوچستان و قسمت‌هایی از ایالت سند را در اختیار خوارج گذاشته است تاپس از فراگیری آموزش نظامی، حملات خود را علیه علمای اهل سنت در پاکستان و همچنان در خاکافغانستان پیش ببرد.

دولت پاکستان که همیشه ادعای مبارزه با داعش را سر می‌دهد و به ظاهر از کشورهای غربی برایمبارزه با آن باج می‌گیرد، در حقیقت در گفته‌ها و راپور های خود زبان دروغ و بهتان را بسوی افغانستاندراز می‌کند.

نکته قابل توجه دیگر آنجا است که در تفاهم و همکاری دوجانبه بین دولت تاجیکستان و پاکستان، ایننتیجه رسیده است که اکثر نیروهای داعش در منطقه، اهل تاجیکستان و دوران آموزش نظامی را درپاکستان فرا گرفته اند.

سوال اینجا است؛ اگر افغانستان مکانی امن برای داعش می‌بود و از جانب امارت اسلامی خطری آنها راتهدید نمی‌کرد، به نظرتان بودن در پاکستان را نسبت به افغانستان ترجیح می‌دادند؟

پاسخ این گونه است که پس از دریافت ضربه‌های سهمگین از جانب فرزندان دلیر این وطن، نوچه‌هایداعش و غلامان بغاوتی زبون گشته و به اماکنی امن در پاکستان و تاجیکستان پناه برده‌اند.

این‌گونه است که خداوند کسانی را که بر دیگران اتهام می‌بندند، ناکام و رسوا می‌گرداند.

عاصم جلال
Exit mobile version