راز؛ جنگجویان داعش از کمپ فلوجهء عراق به افغانستان آورده میشدند!

 نویسنده: کریم بریال

نادرشا احمدزی، تحلیلگر مسائل سیاسی افغانستان، از اولین حضور داعش در افغانستان پرده برداشت.

نادرشا احمدزی کارشناس مسائل سیاسی افغانستان تازه با آریانا نیوز مصاحبه کرده است وی از ورود، ظهور و تامین مالی داعش در افغانستان پرده برداشته و رازهایی را فاش کرد که تاکنون مبهم بود.

او با خبرنگار مجری برنامه څار آریانانیوز در مورد حملات اخیر بدخشان سخن رانده و به سوالات خبرنگار پاسخ های تعجب آور داده است.

احمدزی در سخنانش گفت که در ادارات امنیت ملی و استخبارات حکومت قبلی، حلقه‌هایی وجود داشتند که برای انگلیسی‌ها (برطانیه) جاسوسی و کار می‌کردند و عملاً وظیفه آوردن داعش و تأمین مالی آنان را در اینجا بر عهده گرفته بودند.

وی در پاسخ به این سوال خبرنگار که آیا به نظر شما مسئولان دولت قبل در ورود داعش به افغانستان دست داشتند؟ او گفت بله؛ داعش ابتدا در پایان دوره دوم حامد کرزی از اردوگاه فلوجه عراق توسط انگلیسی ها به کابل آورده شده بودند و در اردوگاه سوتور انگلیسی ها در مقابل گمرک مستقر شدند و سپس از آنجا به ولایات مختلف کشور نوبت وار منتقل میشدند. که ظهور آنان را در ولایات بغلان، سمنگان، بدخشان و ننگرهار به طور نمونه پیش کرده می توانیم.

وی می افزاید که حامد کرزی نیز در این مورد سکوت کرده بود، اما زمانی که من موضوع را فاش کردم، حامد کرزی نیز کمی پرده از این راز برداشت تا خود را از اتهام ظهور و ورود داعش خلاص نماید، در آن زمان کرزی بسیار مکارانه این موضوع را فاش کرد و ظهور داعش را به گردن طالبان انداخت و گفت که طالبان برای داعش زمینه سازی کرده اند.

نادرشاه احمدزی در سخنان خود گفت: کسانی که میلیون ها دالر سرمایه را از افغانستان به خارج گریختاندند و اکنون در آنجا به خوش گذرانی می پردازند، آن پول را به خاطر تمویل داعش از انگلیس دریافت کرده اند.

به گفته وی، همه جاسوسان انگلیسی در بخش های امنیت ملی و استخبارات جابجا شده بودند، امرالله صالح، ضیاسراج و حمدالله محب کسانی بودند که برای تامین مالی و حمایت از داعش پاسپورت های استرالیایی در خانه شان آورده شد تا این راز را مخفی نگه دارند.

خبرنگار بار دیگر از او می پرسد که داعش در چه زمانی، از کجا و توسط چه کسی به افغانستان آورده شده است؟

احمدزی در جواب میگوید که انگلیسی ها آنها را در دوره دوم حامد کرزی از کمپ فلوجه عراق به کابل آورده و در کمپ های بندغازی و سوتور جا دادند.

به گفته وی، بعداً در زمان اشرف غنی این خبر را با او شریک نمودم و یوناما نیز در مورد این موضوع آگاه بود.

او می گوید که در آن زمان نام داعش برده نمی شد زیرا داعش مخفف جملهء «دولة الاسلام فی العراق الشام» بود و آنها بالای گذاشتن نام بر دواعش افغانستان باهم مشوره می‌نمودند در آن زمان آنها را بنام دارندگان بیرق های سیاه یاد میکردند، برخی از دانشجویان پوهنتون ها نیز در آن زمان با پرچم های سیاه تحرکاتی را آغاز نمودند تا برای داعش زمینه سازی نمایند.

به گفته وی، این پروژه در آن زمان توسط حمدالله محب پیش برده میشد و دو بار به دفتر من نیز حمله کرد تا من از افشا نمودن این راز دست بردار شوم، اما من نمی خواستم کشورمان به مرکز جنگ های استخباراتی انگلیس تبدیل شود.

وی در پاسخ به این سوال خبرنگار که کدام افراد سرمایه را به خارج از کشور گریختاندند، آیا این سرمایه را به خاطر حمایت از داعش به دست آورده بودند؟

می گوید: بلی; از بخش اوپراتیفی حکومت، مقامات امنیت ملی و استخبارات میلیونران شدند، برای اینکه کشور را میدان جنگ های استخباراتی کنند.

 اینها خیانت تاریخی و بزرگی را به افغانستان کردند.

  نادرشاه احمدزی در حالی از این راز پرده برداشت و حقایق تکان دهنده ای را به زبان آورد که پیش از این مقامات دولت قبلی بارها بصورت آشکارا اعلان کرده بودند که داعش توسط خارجیان آورده شده اند و از طرف امنیت ملی تمویل و حمایت میشوند و  نجات دادن سربازان داعش  توسط طیارات از محاصره طالبان در ولسوالی درزاب و ننگرهار نیز یک ثبوت بزرگی بر این مدعی است.

عبدالله مسلم
Exit mobile version