رهبر یک گروه بلوچ: داعش در بلوچستان مراکز فعال دارد  

رهبر یک گروه بلوچ گفته است که داعشی‌های خوارج مراکز فعالی در بلوچستان دارند و از “حمایت مستقیم” دولت پاکستان برخوردار هستند.

 

داکتر نسیم بلوچ، رهبر جنبش ملی بلوچ، این سخنان را در نشست غیر رسمی به سازمان ملل در ۲۷ مارچ گفته است. به گفته او “مراکز سازمان تروریستی بین‌المللی موسوم به داعش در بلوچستان فعال هستند و تحت نظارت و حمایت مستقیم فوج پاکستان فعالیت می‌کنند.”

 

داکتر نسیم بلوچ در حالی این اظهارات را مطرح می‌کند که چند روز پیش خبرگزاری رویترز نیز به نقل از منابع خود گزارش داده بود که ثناءالله غفاری، رهبر خوارج خراسان پس از شکست رهبران داعش در افغانستان به پاکستان گریخته و در بلوچستان به سر می‌برد.

 

گزارش خبرگزاری رویترز و اظهارات رهبر جنبش ملی بلوچ گزارش‌های المرصاد را تایید می‌کند که پس از حمله اخیر قندهار به نقل از منابع خود گفته بود که بلوچستان به مرکز مهم خوارج خراسان تبدیل شده است، شهاب المهاجر و دوستان نزدیک او در همان منطقه زندگی می‌کنند، داعش کمپ‌های آموزشی و کارگاه‌های ساخت بمب خود را نیز در آنجا فعال نموده است.

 

نباید فراموش کرد که مدیاروف اسدبیک، عامل انتحاری که در یازدهم ماه مبارک رمضان روبروی کابل بانک در شهر قندهار خود را منفجر کرد، چند روز قبل از حمله از بلوچستان به قندهار وارد شده بود.

ابو صارم
Exit mobile version