روش تروریستی جنرال‌های پاکستانی

احسان الله احسان

پاکستان، کشور مداخله‌گر در امور کشورهای همسایه و ایجاد کننده هرج و مرج؛ و جنرال‌های آن همواره به دنبال منفعت خود در ضرر رساندن به دیگران می‌باشد، اما با دیدن زیان‌های ناشی از سیاست‌های خود، سعی کرد مسئولیت ناکامی خود را برای نجاتش به گردن دیگران بیندازد.

پس از وضعیت بد امنیتی پاکستان و ناکامی آن در کنترل نا امنی، مقامات نظامی پاکستان با حملات هوایی به افغانستان، کشور همسایه تلاش کرد تا نا امیدی خود را برطرف کند اما پس از ناکام شدن در همه ادعاهای مربوط به این حملات، امروز در قندهار با استفاده از جنگجویان نیابتی خود و انجام حمله انتحاری تلاش بیهوده‌ای را مرتکب شد.

بر اساس اطلاعات دقیق، حمله انتحاری امروز در قندهار توسط افسران آی اس آی در گارنیزون فوج پاکستان در شهر کوئته طراحی شده بود که در آن از یک بمب گذار انتحاری متعلق به داعش استفاده شده بود.

این حمله بخشی از استراتژی جنگی و نیابتی پاکستان در افغانستان است.

هدف از حمله داعش در قندهار این بود که به امارت اسلامی این پیام را بدهد که آنها این گزینه را برای ناامنی در افغانستان دارند.

نهادهای تشکیلاتی و نظامی پاکستان به هر طریق ممکن سعی در ایجاد نا امنی در افغانستان را دارند، این سلسله ممکن است در آینده نزدیک سرعت بیشتری بگیرد، بناءً نیروهای امارت اسلامی باید برای مقابله با این وضعیت آماده باشند.

عبدالله مسلم
Exit mobile version