ریشه‌های هر شر به شما می‌رسد

عبدان صافی

مقامات دولت پاکستان هر روز بدون هیچ دلیل و مدرکی در مصاحبه‌های با مطبوعات بین‌المللی افغانستان را متهم می‌نمایند که یگانه هدف روشن شان بدنام ساختن افغانستان و امارت اسلامی است.

اگر به عوامل پنهان این اقدامات مقامات پاکستانی نگاه کنیم پی خواهیم برد که پشت همه اینها وضعیت بد سیاسی، اجتماعی و اقتصادی داخلی پاکستان قرار دارد که مقامات پاکستانی را مضطرب ساخته‌اند. در این حالت ناگوار آنان نمی‌دانند چگونه مردم خود را متقاعد سازند، مردم نیز از دروغ و وعده‌های فریب‌کارانه آن‌ها خسته شده‌اند، مقامات پاکستانی به‌همین‌ دلیل برای پنهان کردن شکست‌های خود انگشت انتقاد را به سوی افغانستان می‌گیرند‌.

چند روز پیش یک مقام پاکستانی به نام آصف درانی در گفتگو با یک خبرگزاری، بار دیگر اتهامات خود را تکرار کرد که نه تنها صحت نداشت بلکه بر تکرار خواسته‌های بد پاکستان استوار بود.

آصف درانی در اظهارات خود گفت که افغانستان جنگجویان تی‌تی‌پی را به پاکستان تحویل دهد و آن‌گاه مشکل حل خواهد شد. جناب آصف درانی عزیز!! جنگجویان تحریک طالبان پاکستان اصلاً در افغانستان وجود ندارند، به دنبال آن‌ها در کوه‌ها، قریه‌ها و کوچه‌های وزیرستان، خیبر و مومند بگردید، در آنجا می‌توانید به راحتی پیدای‌شان کنید. اگر در این اماکن نبودند پس می‌توانید آنها را در شهرهای پیشاور، کویته، بانو، دره اسماعیل خان و تانک بیابید زیرا آنها پنهان نیستند، مراکز علنی دارند، اگر بگوییم که دنبال شما می‌گردند مبالغه و اغراق نکرده‌ایم.

درانی صاحب!
چرا به دنیا نمی‌گویید که شما در محافظت از خانه خود ناکام هستید؟ چون تقابل شما با اهل خانه خودتان است که راجع به هر مسیر خانه تان همه چیز را می‌دانند. شما نمی‌توانید آن‌ها را جلوگیری کنید؟! سرزنش دیگران برای شکست خود، در واقع اعتراف به شکست و فرار از مسئولیت خود است.

آصف درانی در ادامه سخنان خود به حقوق مردم در افغانستان نیز اشاره کرد اما در مورد اینکه حقوقی را که آن‌ها در افغانستان می‌خواهند آیا در پاکستان، سرزمین مادری خود به مردم داده‌اند یا نه، سکوت کرد.

از وزیرستان تا بلوچستان؛ بر قبایل ضعیف و محکوم چه می‌گذرد؟
از مردم پختونخوا و بلوچستان حق زندگی گرفته نشده است؟

خانه‌های‌شان ویران و وسایل شان به زور توسط دولت غارت نشد؟!
شما جامعه خود را بر اساس تقسیمات قومی و مذهبی تقسیم نکرده‌اید؟

اگر شما در سخنان خود راست می‌گویید، به جای عدالت‌طلبی برای مردم افغانستان، به مردم خود حقوق بدهید زیرا در افغانستان اکنون یک نظام اسلامی ایجاد شده است که الحمدلله می‌تواند از مال، ناموس و حقوق تمام ملت دفاع کند.

آصف درانی در ادامه اتهامات خود گفت که گروه‌های تروریستی در افغانستان حضور دارند که می‌توانند مانند ۱۱ سپتامبر خطری برای جهان ایجاد کنند. در این مورد به طور خاص از شاخه خراسان داعش نام برده است. اما چرا باید از او نام نبرد؟ زیرا داعش شاخه خراسان نیز گروه نیابتی پاکستان است که مقامات پاکستانی به دلیل کمپاین در رسانه‌های بین‌المللی همیشه از این سوژه کار می‌گیرند.

این واقعیت اکنون روشن است که مبارزان و رهبران داعش شاخه خراسان در بلوچستان، خیبر، باجور و دیر زندگی می‌کنند و در آنجا مراکز علنی دارند، برنامه‌های خود را در مهمان‌خانه‌های فوج پاکستان سازماندهی می‌کنند که سپس در افغانستان و منطقه اجرا می‌شود.

پس اگر به سخنان آقای درانی و پیش‌بینی ۱۱ سپتامبر نگاه کنیم، به نظر می‌رسد که پاکستان از طریق گروه نیابتی خود، شاخه خراسان داعش به دنبال ایجاد یک فاجعه بین‌المللی است و از طریق آصف درانی است پیش از پیش ذهنیت‌سازی و تبلیغات می‌کند اما مردم باید بدانند که اگر این بار چیزی رخ دهد منبع آن مهمان‌خانه‌های فوج و طراحان آن جنرال‌های پاکستان خواهند بود.

ابو صارم
Exit mobile version