سیاست شکست‌خورده ایران در خاورمیانه

ناصر سعید

همسایه‌گان افغانستان هنوز امارت اسلامی را درک نکرده‌اند، از اظهارنظرهای آن‌ها به نظر می‌رسد که افغانستان هنوز همان افغانستان سال ۱۹۹۰ میلادی است در حالی که افغانستان دیگر رویاهای پادشاهی جهانی شدن را در سر دارد.

مسئله فلسطین در واقع مسئله همه ملت مسلمان است و باید مشترکاً در مورد آن تصمیم‌گیری شود‌ اما سیاست شکست‌خورده ایران در خاورمیانه این منطقه را به یک تهدید جدی مواجه کرده است؛ ایران به اقلیت‌های شیعه در آنجا کمک می‌کند تا قوی‌تر شوند و منطقه تحت نفوذ ایران قرار گیرد، این سیاست به روابط ایران و کشورهای خلیج آسیب وارد کرده است.

شما مطمئن باشید که ایران در خاورمیانه با اسرائیل مشکلی ندارد، هم ایران و هم اسرائیل در صدد نابودی اعراب سنی ساکن آنجا هستند.

ایران در عراق چه می‌کند؟

ایران چه کسانی را در سوریه می‌کشد؟

ایران در یمن چه کرد؟

یکی از دلایل مهم بی علاقگی کشورهای عربی به جنگ فلسطین این‌ست که حماس روابط قوی با ایران دارد.

آقای قمی که برای جنگ فلسطین از افغانستان گردان‌های استشهادی می‌خواهد، چرا دستور جنگ به حزب‌الله نمی دهد؟ که از هر نظر در منطقه قوی هستند.

چرا ایران واقعا از حماس حمایت نمی‌کند؟ چرا نیروهای آن‌ها که مسلمانان سنی در سوریه را به شهادت می‌رسانند، با اسرائیل نمی‌جنگند؟ تعجب‌آور است که سنی‌ها را در سوریه و عراق می‌کشند، خانه‌های‌شان را خراب می‌کنند، مساجدشان را منهدم می‌سازند و از فلسطین دفاع می‌کنند!

اظهارات قمی نشان می‌دهد که افغانستان جولان‌گاه مبارزانی است که بسیاری از آن‌ها غیرمسئول هستند، اگر ایران سیاست شکست خورده و مغرضانه خود را در منطقه تغییر دهد، ممکن است امنیت نسبی در آنجا برقرار شود و گام‌هایی برای ایجاد فلسطین مستقل برداشته شوند.

عبدالله مسلم
Exit mobile version