سیاست و اهداف داعش در افغانستان / بخش سوم

طاهر احرار

داعش به منظور ترویج و گسترش سیاست‌های آمریکا، سومین حمله را علیه تمام پیروان اهل تشیع در سراسر افغانستان انجام داد؛ یک طرف قضیه این‌ست که اهل تشیع کیستند؟ اما طرف دیگرش این‌ست که آزادی مذهبی در دائره اسلام چه حکمی دارد؟

داعش به‌خاطر اینکه منطقه را بی‌ثبات سازد، افغانستان را نیز مانند عراق به میدان نبرد تبدیل کند، مردم به دو دسته؛ شیعه و سنی تقسیم شوند، بین خود بجنگند و آمریکا به اهداف خود برسد، در اوقات مختلف اهل تشیع را هدف قرار می‌دهد، در حقیقت داعش می‌خواهد جنگ‌سالاران و یا گروه‌های سابق اهل تشیع مانند فاطمیون را وادار کنند تا برای انتقام گرفتن از اهل تسنّن، آن‌ها را هدف قرار دهند و یا حداقل بغاوتی را به نام “دفاع از خود” در مناطق شیعه‌نشین ایجاد کند اما خدا را شکر رهبران ما محتاط و مراقب هستند؛ به هیچ کسی اجازه نمی‌دهند که از حدود خود بگذرد، همچنان رهبران اهل تشیع نیز می‌دانند که هدف از این حملات چیست، به‌همین دلیل همه ساکنان شیعه افغانستان از دستورات امیرالمؤمنین حمایت و اطاعت می‌کنند.

مهم این‌ست که سیاست‌های آمریکا در افغانستان یکی پس از دیگری ناکام می‌شوند؛ به عنوان مثال:

سیاست حنفی و سلفی در ننگرهار.

سیاست زبان فارسی و پشتو در شمال.

سیاست شیعه و سنی در سراسر کشور.

پروژه‌های فوق را داعش به شکل قرارداد به عهده گرفته بودند اما آن‌ها را تکمیل ننمود، دلیلش این بود که ملت این‌جا متحد است، حتی مخالفین سرسخت امارت نیز از امارت اطاعت می‌کنند، مردم درک کرده‌اند که محافظین کشور افراد مستقل، وفادار و متعهد هستند.

از آنجایی که داعش قرارداد فوق را تکمیل ننمود‌ حالا سران‌ و باداران‌شان نیز به آن‌ها چندان توجهی ندارد و این فتنه آرام آرام در حال سقوط و زوال است. و لله الحمد والمنة.

عبدالله مسلم
Exit mobile version