صحبت‌های ورود به دهلیز واخان به معنای اعلان جنگ است

برخی از دیوانه‌گان شهرت در یک جامعه برای شهرت خود از هیچ گونه اظهارات و اقدامات ابایی نمی‌ورزند؛ هرچند این نوع اظهارات و اقدامات ناسنجیده، غیرممکن و زشت باشند.

جان اچکزی، وزیر سابق اطلاعات ایالت بلوچستان پاکستان که به دلیل اظهاراتش علیه ملت و قوم خود شهرتی به دست آورده است، به امید کسب شهرت بیشتر از رویاهایی که نیروهای بریتانیایی، شوروی و آمریکایی به گور برده‌اند، بحث می‌کند.

اگر اظهارات مذکور نظر شخصی او باشد به عشق شهرتش واگذار می‌کنیم اما اگر نیروی مخفی پشت‌ پرده وجود داشته باشد که بخواهد افغان‌ها را به این روش بترساند و یا آن‌ها را آزمایش کند پس باید درک کند که این آرزوها را به گور خواهد برد و چنین اقدامی یک عمل عادی نه؛ بلکه به معنای اعلان جنگ کامل با افغانستان خواهد بود و عواقب آن برای قدرت‌های مذکور به اندازه‌ای خطرناک خواهد بود که در هیچ جنگ خارجی دیگر نه خود ایشان و نه سایر کشورها با چنین پیامدهای خطرناکی مواجه شده‌ باشند. و واخان مطمئناً افغانستان را از گرفتار شدن در خشکی بیرون خواهد آورد و به دنیای بحری وصل خواهد کرد، سپس افغانستان به مرکز ارتباطات در خشکی و دریا تبدیل خواهد شد. ان‌شآء الله

عبدالله مسلم
Exit mobile version