طاعونی به نام داعش | بخش دهم

أبو هاجر الکردي

در طول جنگ داخلی سوریه، جنایات داعش بی شمار بوده و ظلم متعددی را علیه مردم اهل سنت مرتکب شد.
این جنایات شامل حملات نظامی، اعدام‌های دست جمعی و عملکرد غیر اسلامی و به گونه اجباری بود که به ویژه در مناطق تحت تسلط خود و مناطق نزدیک به آن مشاهده می‌گردد.

منطقه حلب شمالی، به عنوان یکی از مناطقی که تحت تهدید داعش قرار داشت، شاهد جنایات هولناکی بود.
داعش در این منطقه، حتی علیه اهل سنت که بخش عمده‌ای از جمعیت منطقه را تشکیل می‌دهند، اعمال خشونت‌آمیز و بی‌رحمانه‌ای انجام داد.

اقدامات جنایت کارانه داعش در حلب شمالی بسیار بود که بخشی از آن، شامل موارد زیر بود:

1. حملات و درگیری‌های مسلحانه: داعش به‌طور مداوم به مناطق مسکونی حمله می‌کرد و درگیری‌های خونین به‌ویژه در نواحی شهری و روستایی در حلب شمالی به‌وقوع می‌پیوست.

2. آزار و اذیت‌ها؛ داعش به بهانه‌های مذهبی و ایدئولوژیک، به‌طور خاص به شیوه‌های خشونت‌آمیز و غیرانسانی به گروه‌های مذهبی مختلف، از جمله اهل سنت، حمله می‌کرد.
این اقدامات شامل اعدام‌های دسته‌جمعی، شکنجه و تخریب اماکن دینی و فرهنگی بود.

3. تسخیر و تصرف مناطق: گروه داعش با استفاده از قدرت نظامی، مناطق مختلف حلب شمالی را تصرف و تحت کنترل خود درآورد. در نتیجه آن بسیاری از مردم خصوصا اهل سنت مجبور به ترک خانه‌های خود شدند و به مهاجرت اجباری پرداختند.

4. ایجاد جو رعب و وحشت: داعش به‌منظور ترساندن و تحت فشار قرار دادن اهالی منطقه، اقدام به برپایی نمایش‌های عمومی اعدام و اعمال مشابه نمود که این مسئله موجب افزایش ناامنی و وحشت در میان مردم شد.

جنایات داعش در حلب شمالی و سایر مناطق سوریه، تأثیرات عمیق و منفی بر زندگی مردم بر جای گذاشت و مشکلات انسانی و اجتماعی را به دنبال داشت.

این جنایات، نه تنها باعث ایجاد بحران‌های انسانی و اجتماعی شد بلکه باعث افزایش تنش‌های مذهبی و قومی در منطقه نیز گردید و سبب شد تا مردم علیه یکدیگر موضع گرفته و در جنگ شوند.

ابو صارم
Exit mobile version