طاعونی به نام داعش | بخش نهم

ابو هاجر الکردی

زمانی که داعش با وعده‌های پوشالی و دروغ‌های بی پایان، بسیاری از مردم را در دام مفکوره غیر اسلامی خود انداخت، با بهانهٔ اینکه انقلابیون سوریه و حتی مجاهدین از دایره اسلام خارج شده‌اند، مردم را نسبت به مدافعان اصلی خود بد بین کرد و با این ابزار توانستند خنجر خیانت خود را عمیق تر در پیکر اهل اسلام فرو کنند.

در ۱۴ جانوری ۲۰۱۴ میلادی، داعش پس از توافق با ایادی غربی و شرقی خود، توانست شهر رقه که مرکز ولایت رقه هم بود و قبل از آن در تصرف مجاهدین سوریه بود را به تصرف خود در آورده و عجز و ناتوانی خود در مقابل بادرانش را با ضربه زدن به مجاهدین جبران کند.

(الرقة) یکی از شهرهای کشور سوریه و مرکز ولایت الرقه است.
شهر رقه در شمال شرقی سوریه و در ساحل فرات قرار دارد.
بر اساس سرشماری‌ها، شهر رقه با نفوسی ۲۲۰٬۴۸۸ تن، ششمین شهر بزرگ سوریه محسوب می‌شود و بیشتر نفوس آن را اهل سنت تشکیل می‌دهند.

پس از اینکه داعشیان شهر رقه را به تصرف خود در آوردند، آن را مرکز دارالخلافة خود اعلام کرده و صدها تن از حامیان مجاهدین را در سرک‌ها و چوک‌ها به رگبار بسته و ده‌ها تن دیگر را سر بریدند.

چاپه‌های بی وقفه آنها بر خانه‌های مردم ملکی به بهانه همکاری با مجاهدین ادامه داشت و ظلم و بربریت آنها، مردم سوریه را به ستوه در آورد.

داعش پس از تصرف الرقه، خیانت خود را آنقدر با شور و هیجان انعکاس داد که گویا کشور و یا شهری از قلمروی کفار را به تسخیر خود در آورده؛ این در حالی بود که کمی آنطرف تر نیروهای دموکراتیک کرد که تحت حمایت مستقیم آمریکا بودند و در عمیل بودن و ارتداد آنها هیچ شکی نبود، قبل از داعش پایگاه‌هایی را برای طرح حمله به رقه و باز پس گیری آن از مجاهدین ایجاد کرده بودند اما هیچ زمان جرئت حمله را به خود نمی‌دادند تا اینکه داعش حمله کرد و به نوعی راه را برای آنها هموار و آسان نمود.

ابو صارم
Exit mobile version