عید چه پیامی با خود داشت؟

انجینر عمر

 

با حاکمیت طالبان در کابل، فتنه داعش بیش از پیش افزایش یافته و رسانه‌های طرف‌دار غرب شروع به تبلیغاتِ در سطح بالایی به نفع داعش کردند.

 

طالبان نیز فرصت را از دست ندادند و به موقع عملیات سرکوب نمودن داعش را آغاز کردند، تا اینکه داعش را به مرزهای همسایه‌ها رانده و به سایر کشورها وارد شدند.

 

طالبان بارها به رسانه‌ها توضیح داده‌اند که پروژه غرب‌گرای داعش دیگر در افغانستان فعال نیست و از فعالیت افتاده است.

 

برخی از حلقات استخباراتی که نمی‌خواهند پروژه داعش در افغانستان به پایان برسد، زمینه‌های خوبی برای فعالیت داعش در افغانستان فراهم نمودند اما نتیجه‌ای در‌ پی نداشته است. ما به تفصیل این موضوع را بیان کرده‌ایم شما می‌توانید در مطالب قبلی مطالعه کنید.

 

بر اساس اطلاعات استخباراتی، استخبارات منطقه تلاش کاملی برای اثبات وجود داعش در افغانستان انجام دادند، به‌همین دلیل حمله‌ای را در قندهار سازماندهی نموده و رسانه‌های غربی با شدومد آن را تحت پوشش قرار دادند.

 

بر اساس تحقیقات و اطلاعات استخباراتی طالبان، مهاجم در کشور همسایه آموزش دیده و سپس با کمک استخبارات همان کشور با کمال مهارت وارد خاک افغانستان شده بود و در نهایت خود را منفجر کرده است.

 

طالبان بارها گفته‌اند که این کار استخبارات منطقه است و داعش به عنوان نام و پروژه استفاده می‌شود و شواهدی نیز برای این ادعا ارائه کرده است.

 

بر اساس اطلاعات استخباراتی، داعش تمام تلاش خود را برای تثبیت حضور و ایجاد هرج و مرج در روزهای عید سعید فطر در کابل یا قندهار انجام داد اما بازرسی‌های قوی امنیتی و گشت‌های سیار طالبان، تمام نقشه‌های آن‌ها را خنثی نموده و روزهای عید بدون حادثه سیاسی به گونه‌ای به پایان رسیدند که هجوم و شادی گردش‌گران نسبت به سال‌های دیگر بیشتر بود و عید پیام زیبای امنیت را باخود داشت.

 

از اطلاعاتی هویدا می‌گردد که این بار طالبان برای کندن ریشه‌های داعش آستین‌ همت را بالا کشیده‌اند و در آینده نزدیک ریشه‌های آن‌ها را ریشه‌کن خواهند کرد و برای همیشه به داعش نقطه پایان خواهند گذاشت.

ابو صارم
Exit mobile version