فتح جهان اسلام و ظهور داعش

عثمان احمدزی

همزمان با اشغال شوروی که جهاد در افغانستان شروع شد و تنظیم‌های جهادی وارد معرکه‌های داغ شدند، مسلمانان سراسر جهان با افتخار از این مجاهدان یاد می‌کردند؛ تعداد زیادی از مسلمانان از مناطق مختلف جهان جهت کمک و همکاری به این کشور آمدند و امیدوار بودند که مبارزه خود را از اینجا شروع می‌کنند و بار دیگر چنین حکومتی را رقم بزنند که الهام‌بخش ملت مظلوم و التیام‌بخش دردهای او باشد.

در این زنجیره، مجاهدین عرب که برای جهاد به اینجا آمده بودند، سازمانی به نام القاعده را در منطقه پیشاور پایه‌گذاری کردند که وظیفه اصلی آن مبارزه با حکومت یهود و حاکمیت نظام اسلامی در سراسر جهان بود.

این سازمان در مدت کوتاهی پیشرفت زیادی کرد و غرب دوران افول خود را احساس کرد، اما طبق معمول چون مبارزه نظامی از توان غرب خارج شد، سازمان دیگری را در پوشش گروه‌های اسلامی ایجاد کرد که مانع پیشرفت تمام سازمان‌های اسلامی باشد و در کنار تفرقه امت، موجب بی‌اعتمادی به اسلام قرار گیرد.

این سازمان داعش (دولت اسلامی عراق و شام) بود. این گروه جنایات سختی را مرتکب شد؛ از همان روز اول مجاهدان زیادی را در مناطق مختلف به شهادت رسانده و تمام فعالیت‌هایش برای بدنام کردن اسلام و نفرت مردم از دین‌ مبین اسلام است.

در خاورمیانه علاوه بر کشتارهای غیرمشروع و شیوع اختلافات مذهبی، بسیاری از اماکن اقتصادی را تخریب کرد و همیشه راه را برای استعمار غرب هموار نمود.

اختلافات مذهبی گسترده.ای در عراق و سوریه ایجاد کرد و موانع زیادی بر سر راه مجاهدین محلی به وجود آورد تا زمینه اشغال را در مناطق مربوطه برای استعمار صهیونستی مساعد نمود و اسلام را به اسم تاسیس نظام اسلامی بسیار ضعیف کرد.

در سال ۲۰۱۴ میلادی این گروه در افغانستان ظاهر شد؛ دقیقاً زمانی بود که مجاهدین امارت اسلامی به استقرار نظام اسلامی بسیار نزدیک بودند اما به جای اداره کابل، با مجاهدین به نبرد پرداخت. به‌همین دلیل مجاهدین مدت مدیدی با آنان مشغول جنگ بودند و بار دیگر اداره کابل با استفاده از این فرصت خود را تقویت کرد.

پس از تاریخ مختصر آنها چنین به نظر می‌رسد که هر اقدام آنها برای سقوط و بدنام‌سازی اسلام است و غرب همیشه به وسیله آنها جلوی نظام اسلامی را در هر منطقه‌ای گرفته است.

ابو صارم
Exit mobile version