فلسطین؛ امروز و دیروز!

انجنیر عمیر

فلسطین کشوری اسلامی است که در غرب خشکی قاره بزرگ آسیا و شرق مدیترانه واقع شده است، این کشور از شرق با اردن، از غرب به دریای مدیترانه، از شمال و شمال شرق با سوریه و لبنان و از جنوب به شبه جزیره مصر و خلیج عقبه احاطه شده است.

فلسطین علاوه بر اینکه مرکز ادیان آسمانی نامیده می‌شود، به دلیل موقعیت جغرافیایی بسیار خوبش اهمیت زیادی دارد که مسجد الاقصی و مسجد الصخره بر اهمیت آن افزوده است.

در زمان بعثت حضرت ابراهیم علیه‌السلام وحدانیت یعنی دین آسمانی در سرزمین فلسطین توسعه یافت و در زمان خلیفه دوم اسلام، دین مقدس اسلام به سرزمین مبارک فلسطین رسید.

اکثریت مسلمانان و اقلیت یهودی و مسیحی نیز در این سرزمین زندگی می‌کردند، از حقوقی که مسلمانان برخوردار بودند، آنها نیز کاملاً برخوردار بودند.

پس از فروپاشی خلافت عثمانی، انگلیسی‌ها بر این سرزمین مسلط شدند و آن را تحت سلطه خود درآوردند، به همین دلیل زمینه برای یهود مساعد شد و آنها درگیر جنگ با فلسطینیان شدند و این جنگ زمانی که فلسطین در سال 1947 توسط سازمان ملل متحد به دولت یهودی و عربی تقسیم شد، گسترش بیشتری پیدا کرد.

از آنجائی‌که بیشتر کشورها از شر یهودیان در امان نبودند، لذا اروپایی‌ها به نام سازمان ملل دو شکار را با یک تیر زدند؛ اول اینکه خود را از شر یهودیان نجات دادند و دوم اینکه مسلمانان را با یهودیان در جنگ انداختند.

چون مسلمانان به بهترین نحو می‌توانستند شر و فساد یهودیان را درک کنند، لازم بود مسلمانان در یک صف علیه آنها مبارزه بکنند اما متأسفانه زمانی‌که فلسطینی‌ها درگیر جنگ با یهودیان شدند، اردن و مصر برخی از سرزمین‌های فلسطینیان را اشغال کردند.

یهودیان در جنگ نه بلکه در ایجاد نفاق و فتنه‌آفرینی از همه جلوتر اند، اگر حماس در مقابل یهودیان قیام نمی‌کرد دردسر بزرگی برای کشورهای عربی می‌بود، تضعیف فلسطین به‌ویژه حماس مشکل بزرگی برای کشورهای عربی خواهد بود، کشورهای عربی زمانی متوجه خواهند شد که یهودیان حماس را برکنار کنند، آنگاه کنترول یهود برای کشورهای عربی بسیار دشوار خواهد بود.

عبدالله مسلم
Exit mobile version