فلسطین؛ مواضع داعش و امارت اسلامی

ماهر بلال

امروز کنفرانسی از سوی کمیسیون امنیتی افغانستان برگزار شد که در آن موضوع فلسطین در کنار مسائل امنیتی افغانستان مورد بررسی قرار گرفت، در کنفرانس؛ مولوی محمد یعقوب مجاهد رئیس کمیسیون امنیتی و تصفیوی و سرپرست وزارت دفاع به موضوع فلسطین اشاره کرد؛ مجاهدینی را که در غزه و مناطق دیگر با یهود می‌جنگند، بر حق دانست و این جهاد را حق مسلّم مسلمانان فلسطین خواند، وی تمام مسلمانان جهان را جهت کمک نمودن با مسلمانان مظلوم فلسطین به اتحاد و یک‌پارچگی فراخواند تا صدای خود را با تمام قوت در حمایت از مبارزه برحق فلسطینیان بلند کنند و به هر نوع این قشر مظلوم را یاری کنند.

این همان چیزی است که حقانیت امارت اسلامی را نشان می‌دهد و به کسانی که می‌گویند “امارت اسلامی غم امت را ندارد” جواب دندان‌شکنی می‌باشد، بار دیگر یکی از مقامات ارشد امارت اسلامی مکرراً جهانیان را آشکارا ظالم خواند، به جهانیان یادآوری کرد که سیاست کنونی شما از ظلم و دورویی پر است، باید سیاست شیطانی خود را تغییر دهید و دست از این دشمنی شدید با بشریت بردارید.

در دین اسلام بیت‌المقدس پس از حرمین اهمیت والایی دارد، بیت‌المقدس برای هر مسلمانی مکان مقدس است، آزادی بیت‌المقدس مسئولیت هر مسلمان اصیل است، علاوه بر مصیبت‌های دیگر، مصیبت قبله نخستین یکی از مصیبت‌های بزرگ است، من با کمال تاسف می‌خواهم بگویم که دنیا پر از مسلمانان است اما کسی حاضر نیست تا برای استقلال خاک مقدس فلسطین به جهاد روی آورد و آن را از اشغال کفار رهایی دهد.

مجاهدینی که در فلسطین و سایر مناطق اطراف فلسطین با یهود می‌جنگند، قطعاً مجاهدین اصیل و مقدس این زمان هستند زیرا فقط آن‌ها هستند که برای استقلال بیت‌المقدس، قبله اول مسلمانان می‌جنگند، همین مجاهدین هستند که جنگ مقدس به فراموشی سپرده شده را دوباره به مسلمانان یادآوری نمود و همین مجاهدین برای رهایی بخش مظلومی از امت اسلامی از ظلم کفار بدبخت (یهود) می‌جنگند، آن‌ها بسیار ارجمند و ارزشمند اند اما افسوس که دستان ما هنوز از بردگی کفار و غلامان شان رها نشده‌اند.

امارت اسلامی از گذشته تا کنون، درد هر مؤمنی در جهان را درد خود خوانده و مجاهدت هر تلاش‌گری برای استقلال واقعی امت اسلامی را حق خوانده است اما از سوی دیگر گروهی هست که خود را مسئول هر مشکل کوچک و بزرگ امت اسلامی تلقی می‌کند اما بین عمل و ادعای شان مانند زمین و آسمان فرق است؛ گروهی که همه مؤمنان را غیر از خود، کافر و مرتد می‌داند، گروهی که با چند سند جعلی ادعای خلافت دارد اما معنای اصلی خلافت را هنوز درک نکرده است. این گروه متشکل از داعشی‌های خوارج هست که هیچ مؤمن حق‌پرستی از ظلم شان مصون نیست، داعش که خود را مومن پاک زمانه و خیرخواه مسلمانان جلوه می‌دهد در حقیقت لکه‌ی سیاهی بر دامن امت اسلامی است.

خوارج زمان (داعش) در قبال قضیه فلسطین سکوت انتخاب کرده‌اند و در کنار این سکوت بی‌پایان، مجاهدان مسلمان فلسطینی (حماس) را مرتد خوانده و کشتن مجاهدین را به جای کشتن یهود در اولویت قرار داده‌اند.

بنده قبلاً اشاره کرده بودم که داعشی‌های خوارج همیشه در خدمت یهود هستند، این بار علاوه بر سکوت بی‌پایان در قضیه کنونی فلسطین، از یهود طر‌ف‌داری نموده و به جای اینکه مایه درمان مومنان فلسطینی باشند، دشمنان آن‌ها شدند؛ مجاهدین فلسطین را مرتد دانسته و علیه آن‌ها فتوای جنگی صادر کردند اما جای تعجب نیست که کسی بگوید چرا داعشی‌های خوارج این‌چنین کردند؟! خوارج زمان (داعش) حتماً همین کار را‌ انجام می‌دهند زیرا گروهی از جانب کفار ساخته شده باشد باید برای کفار (نه برای مؤمنان) کار کند همانطوری‌که در حال حاضر کار می‌کند و جریان دارد.

از سوی دیگر این سگ‌های جهنم؛ امارت اسلامی را (که همراه با قضیه فلسطین، غم و اندوه تمام امت را غم خود نامیده و در حد توان کمک کرده است) باطل دانسته و جنگ مضحک خود علیه امارت را جهاد نامیده‌اند! این گروه علاوه بر سکوت در مورد فلسطین، علیه کسی که خیرخواه اسلام باشد و درد امت را درمان کند، قیام می‌کند.

داعشی‌ها که خاتم الانبیاء حضرت محمد مصطفی (صلی الله علیه و آله و سلم) در احادیث به آنان خوارج خطاب کرده و آن‌ها را سگ‌های جهنم معرفی نموده است، گاهی فیلم‌هایی را منتشر می‌کنند که نشان می‌دهند به یهود حمله کرده‌اند یا یهود را هدف قرار می‌دهند، این کار دروغ محض است، اکثر این ویدیوها ساختگی هستند و داعش آنها را برای اهداف خود می‌سازند تا برخی از جوانان پرشور را فریب داده و از طریق آنها به اهداف شیطانی خود برسند.

چندی پیش فردی به نام ابوعطاء صنعانی که از خوارج جدا شده بود با شواهدی به صراحت اعلام کرد که داعش برای ادامه فریب‌کاری‌های خود فیلم‌های جعلی و سایر اکاذیب‌های رسانه‌ای می‌سازد، از گروهی که به‌ این اندازه در دروغ‌گویی ماهر است و اهداف خود را با دروغ به دست می‌آورد، انتظار خیر و صلاح امت می‌باشد؟ نه هرگز! چون جعل و دروغ در اسلام جایی ندارد پس مجاهدین جعلی نیز در اسلام جایی ندارند.

پیشوای هر دو جهان حضرت محمد صلی الله علیه و سلم می‌فرماید: “دع ما یریبک الی ما لایریبک فانّ الصدق طمأنينة والکذب ريبة”. یعنی: آنچه تو را در شک میاندازد رها کن، و به کاری بپرداز که در باره (درست بودنش) شک نداری، زیرا؛ صداقت آرامش به بار میاورد و دروغ شک را.

خداوند متعال در قرآن کریم در باره دروغگویان می‌فرماید: “فنجعل لعنة الله على الکاذبين”

ترجمه: لعنت خداوند را بر دروغگویان قرار می‌دهیم. (سوره آل عمران: 61)

همین طور در آیه دیگری آمده است: “انّ الله لایهدی من هو مسرف کذّاب”

ترجمه: خداوند فاسق و دروغگو را‌ که‌ بسیار دروغ می‌گوید، هدایت نمی‌کند. (سوره مومن: 28)

عبدالله مسلم
Exit mobile version