فلسطین نازنین / بخش سوم

عزیزالدین مصنف

یهود در کشورهای مختلف:

گوستاوو لابون فرانسوی می‌نویسد: اگر بخواهیم یهود را در یک کلمه تعریف کنیم باید بگوییم که “یهودیان همان مردم وحشی هستند که تازه از جنگل وارد شهر شده‌اند و از اوصاف انسانی بی‌بهره‌ اند از همین‌رو همیشه اعمال انسان‌های بی‌شعور دنیا را مرتکب می‌شوند”

(الیهود فی تاریخ الحضارات الاولی، ترجمه عادل، ۱۹۵۰)

یهودیان در انگلستان:

در سال ۲۰۱۹ یهود لندن‌نشین مردم انگلستان را چنان مورد اذیت و آزار قرار دادند که شاه ادوارد دستور داد همه یهودیان انگلستان را ترک کنند، در اعلامیه‌ای که از جانب نام‌برده نشر شده بود، نگاشته شده بود که یهود باید قبل از عید قدسین انگلستان را ترک کنند، اگر کسی تا مدت مذکور بیرون نرفت در نخست اعدام و سپس جسمش چهار تکه می‌شود.

پس از اجرای این فرمان ۱۶۰۰۰ یهودی انگلیس را ترک کردند در حالی که همه هست و‌ نیست شان تمام شد، پس از آن یهودیان تا ۴۰۰ سال نتوانستند دوباره وارد انگلیس شوند تا اینکه در سال ۱۶۵۷ میلادی اجازه بازگشت مجدد به انگلستان را گرفتند، در همان سال اولین کلیسای یهودی در لندن تأسیس شد و در سال ۱۸۴۱ میلادی اولین انتشارات چاپی خود را آغاز کرد.

یهودیان در آمریکا:

آمریکا در سال ۱۶۷۴ میلادی به یهودیان اجازه داد آشکارا عبادت کنند، یهودیان توسط لوئیس از فرانسه اخراج شدند و به مدت ۲۰ سال به آنها اجازه اقامت در فرانسه ندادند.

همچنین یهود در سال ۱۳۴۱‌ میلادی توسط فرانسوی‌ها به شدت مورد آزار و اذیت قرار گرفتند که در نتیجه هزاران نفر يهود كشته شدند، سلسله كشتارهای یهود توسط فرانسوی‌ها ادامه داشت تا اينكه در سال ۱۳۹۴ میلادی حتی يك شهروند يهودی در فرانسه باقی نماند.

در سال ۱۴۹۲ میلادی به یهودیان اجازه زندگی در فرانسه داده شد اما پس از آن، حتی یک یهودی حق زندگی در شهر را نداشت. (خطر الیهودية العالمية علی الاسلام و المسیحة: ۱۱۴)

یهودیان در آلمان:

یهودیان تحت ظلم شدید آلمان نیز بودند که آخرین بار توسط هیتلر کشته شدند، یهودیان ۱۲ سال ظلم و شکنجه شدید را در آلمان تحمل کردند، برای کشتن یهودیان توسط هیتلر فقط یک دلیل وجود داشت و آن هم صفات غیر انسانی و بی‌شرفی یهود بود.

یهودیان در اسپانیا:

همچنین در ماه مارچ ۱۴۹۲ میلادی وزیر اسپانیا فردیناند طی اعلامیه‌ای اعلام کرد که یهودیان باید اسپانیا را ترک کنند و در نتیجه ۵۰۰۰۰۰ یهودی اسپانیا را ترک کردند.

یهودیان در روسیه:

شایان ذکر است که یهودیان در برخی از کشورهای اتحاد جماهیر شوروی سابق (لهستان، روم، بلغارستان و مجارستان) زندگی می‌کردند اما چندین بار توسط این کشورها تبعید و رانده شده‌اند.

ادامه دارد …

عبدالله مسلم
Exit mobile version