فلسطین نازنین / بخش ۱۳

عزیزالدین مصنف

فریب انگلستان:

انگلستان در یک معامله محرمانه با یهود، ظاهراً اعلام جنگ کرد اما پس از مقاومت اندکی از فلسطین خارج شد و بیشتر تجهیزات نظامی خود را در اختیار یهودیان گذاشت.

پس از خروج انگلستان از فلسطین، درگیری‌های شدیدی بین دو طرف درگرفت، انگلیس با مشاهده پیشرفت یهودیان در سال ۱۹۴۷ میلادی طرحی برای تجزیه فلسطین ارائه کرد و این طرح را تحت عنوان ۱۸۱ به سازمان ملل تقدیم نمود‌، سازمان ملل نیز در نشست فوق‌العاده‌ای این طرح از سوی انگلستان را تصویب کرد و فلسطین را به دو قسمت؛ فلسطین عربی و فلسطین یهودی تقسیم کرد.

تصمیم بر این شد که بیت‌المقدس باید توسط سازمان ملل نظارت و کنترول باشد، اتحاد جماهیر شوروی و آمریکا حمایت خود را از این تصمیم سازمان ملل اعلام کردند، تا این زمان یهودیان تنها حاکمان ۶.۵ درصد فلسطین بودند اما در نتیجه این تصمیم، یهود باید ۵۶.۵ درصد فلسطین را تحت سلطه خود در آورند.

تصمیم مذکور سازمان ملل از سوی فلسطین رد شد، همان بود که سازمان ملل همکاری کامل با یهودیان را اعلام کرد و فلسطین را در دهان بلای بزرگی بسته کرد.

فلسطینی‌ها درک کرده بودند که تفاهم با کفر سودی ندارد اما بازهم برای به دست آوردن فرصت، منتظر همسایگان/برادران خود بود ولی هیچ کس قول همکاری و حمایت نداد، تا پایان سال ۱۹۴۷ میلادی فلسطین با کمال ناباوری تنها در برابر کفر سینه سپر کرده بود اما زمانی که سازمان ملل حمایت کامل از یهودیان را اعلام کرد، اعراب نیز اتحادیه‌ای برای دفاع از فلسطین ایجاد کردند و پس از آن کشورهای عربی جنگ گسترده‌ای علیه یهودیان را در طی این اتحادیه آغاز کردند، نبردی را که کشورهای عربی علیه یهود در سال ۱۹۴۸ میلادی در حمایت و دفاع از فلسطین به راه انداخت نه تنها عرب در تمام جهان شرمنده شدند بلکه سرزمین مبارک فلسطین نیز از تصرف مسلمانان درآمد.

ادامه دارد …

عبدالله مسلم
Exit mobile version