ما و آنها “حق و باطل”

احمد منصور

بسیاری از ملت ها تاریخ خود را می نویسند، اما افغان ها تنها ملتی هستند که تاریخ نمی نویسند، بلکه تاریخ ساز اند، سه امپراطوری را در یک قرن شکست دادن؛ از عقل انسان خارج است اما اگر عقل پشتوانه ایمان را با خود باشد؛ آنگاه مورد پذیرش است.

فتوحات بدر، احد و خندق و فروپاشی امپراطوری ها در زمان خلفای راشدین؛ شاید برای طبقه ملحد و کافر افسانه و ناول به نظر برسد، اما خداوند متعال در قرن بیست و یکم نمونه های زنده، وفاداری به وعده و قوت ایمان مؤمنان را نشان داد، اگر به یک قرن گذشتهء سرزمین افغان از نگاه تجهیزات، وسایل نقلیه و امکانات حق و باطل نظر بیافگنیم معرکه غیر مقایسه یی را درمیابیم که در آن همیشه پیروزی از آن حق و باطل انگشت بر دندان بوده است.

اگر به این مبارزه کوتاه ۲۰ ساله برگردیم حتما خواهیم دید که تکنالوژی به ایدیالوژی زانو زد، نازیدن به تکنالوژی، ادعای تسخیر دنیا و کبر و غرور اوایل اشغالگران آمریکایی+ناتو تاجایی بود که حتی فیصله مرگ و زندگی را میکردند، اما به این سخن رهبر ملنگ توجه نکردند که سلاح میرانده می‌تواند اما کسی را از مردن نجات داده نمی‌تواند.

بلی! وضعیت ضعیف حق در برابر او، اما ایمان و باور به وعده الهی به یاری و کمک وی، شناخت اهمیت آزادی و شجاعت در راه جهاد؛ به این امر منجر شد که ابرقدرت ضرب صفر گردد، این پیروزی معمولی نیست بلکه قابل تبصره های زیاد و بحث روی ابعاد مختلف را نیاز دارد، به عنوان مثال:
رازهای به ثمر رسیدن این جهاد چیست؟
خداوند متعال به وعده نصرت خود مؤمنان را در قرآن کریم؛ وفا کرد، و این پیروزی برای مردم محصور منبع الهام شد و ثابت گردید که نیروی مادی باطل برای مؤمنان همانند مگسی بیش نیست.

خلاصه اینکه؛ بیست سال پیش ما و آنها، یعنی آمریکا و ملت افغانستان غیرقابل مقایسه بودیم، و انگیزه چنین بود که دیگر افغانستان مانند کشورهای اسلامی دیگر در زیر استعمار بماند، لاقدرالله اسلام دفن و اندیشه آتاتورک عمومی شود.

جنگ با آمریکا دیوانگی نامیده می‌شد، آنها تلاش خود را برای فحاشی و برهنگی آغاز کردند، ایمان خود را به قیمت بسا ارزان فروختند، جالب این است که امروز ۲۰ مین سالروز فرار همان آمریکایی است که جهان در برابر او سجده می‌کردند، اما غازیان طالب/افغان نعره قیام علیه او را سرزدند، باید هرکه اراده اشغال دارد؛ در گوگل ۹ سنبله را جستجو نماید، و ازهمه جای شرم اینکه آمریکا سه سال قبل در نیمهء شب همین تاریخ یعنی نهم سنبله فرار کرد.

ابو صارم
Exit mobile version