مثلث تمویل کنندگان بخش داعش خراسان!

علی انصار

آمریکا افغانستان را به منظور استعمار، حکمرانی، غارت منابع معدنی و مالی، تخریب بنیاد اسلام و کشتار جمعی اشغال نمود، مصارف هنگفت کرد، اداره یی به میان آورد و پلان های گوناگون را برنامه ریزی نمود تا به اهداف خود برسد اما نتیجه یی بدست نیاورد.

 

پس از اینکه آمریکا خسارات سنگین جانی، مالی، تجهیزاتی و نظامی در عراق و افغانستان دید؛ برای ادامه جنگ مجبور به ایجاد گروهی بنام داعش شد، داعش به نام خلافت اسلامی خرافات را انجام داد، وحشیگری و کارنامه هایی را خلق کرد که کاملاً در تضاد با اسلام بود و با شکست های متعدد در خاورمیانه، عراق و سوریه مواجه گردید.

 

داعش در آغاز با جوش و زور وارد صحنه شد، با حمایت مالی آمریکا در بسیاری از مناطق مراکز ساخت اما دیری دوام نکرد و در مدت کوتاهی با شکست سنگینی مواجه شد.

 

امیدهای آمریکا و دوستانش در افغانستان با نابودی جمهوریت، حاکمیت امارت اسلامی، ضعف داعش و شکست خود ایالات متحده با خاک یکسان شد لکن وی به هدف استعمار و اشغال مجدد افغانستان به جستجوی دوست یی همانند اداره جمهوریت گردید.

 

پاکستان که شطرنج سازمان های استخباراتی است به دلیل پرداخت قرض های کلان خود و درگیری مداوم با افغانستان، یک دوست خوبی برای پرورش داعش به آمریکا گردید، از سوی دیگر تاجیکستان که مدت هاست تحت استعمار و تأثیر کفر قرار گرفته است در جهت تمویل افراد برای داعش یکی دیگر از مزدوران خوب آمریکا قرار گرفت و با هماهنگی این کشور های سه‌گانه شاخه داعش خراسان فعال و ایجاد گردید.

 

• حمایت مالی از داعش در خراسان، تامین تجهیزات نظامی و برقراری روابط مخفیانه سیاسی با ایالات متحده؛ وظیفه آمریکا.

• تمویل افراد، تشویق جوانان برای پیوستن به صفوف داعش و دعوت و تبلیغ برای داعش؛ وظیفه تاجیکستان.

• و آموزش استخباراتی، جنگی و فکری افراد تمویل شده و ورود آنها به افغانستان؛ وظیفه پاکستان می‌باشد.

 

این مثلث که عمدتاً توسط ایالات متحده و ناتو مدیریت و سپانسر می شود؛ مسئول تمام جنایات، انفجارها، کشتارها و ویرانی ها در خراسان و افغانستان است.

ابو صارم
Exit mobile version