مسئولیت ما در قبال خوارج

صفت الله “سیاح”

از زمان حضرت علی رضی‌الله‌عنه تا امروز گاو خوارج شاخ بلند کرده و هر بار توسط اهل سنت به رهبری صحابه، تابعین و تبع تابعین شاخ‌های شان بریده شده است، این سلسله تا روز قیامت ادامه خواهد داشت زیرا حدیث رسول خدا صلی الله علیه و سلم است که امت من به هفتاد و سه گروه تقسیم می‌شود، از آنجایی که خوارج نیز یکی از این گروه‌ها هست، قطعاً اهل سنت که رسول الله صلی الله علیه و سلم لقب فرقه ناجیه را به آنها داده است با خوارج اختلاف، قتل و قتال خواهد نمود.

به همین دلیل خوارج در زمان ما نیز به نام دولت الاسلام فی العراق و الشام (داعش) ظاهر شده‌اند، اما جای تاسف این‌ست که  خوارج (داعش) زمان ما با آن خوارج یکی نیستند، بلکه جنایت و عصیان‌شان چند برابر بیشتر از آنهاست زیرا مستقیماً از سوی کشورهای بزرگ کفری حمایت می‌شوند تا بتوانند از آن‌ها برای رسیدن به اهداف خود علیه اهل سنت استفاده کنند.

چون نشانه‌های خوارج صد در صد بر آن‌ها تطبیق می‌یابد، پس جنگ با آن‌ها و نابودی شان واجب شرعی ماست، چنانکه رسول خدا صلی الله علیه و سلم فرموده است: “لئِن ادرکتُهُم لاقتُلَنّهُم قتلَ ثمود” ترجمه: اگر دوباره آنها را یافتم، حتماً آنها را مانند ثمودیان خواهم کشت. این حدیث مبارک در صحیح مسلم موجود است.

سپس خوارج در زمان امیرالمؤمنین حضرت علی رضی‌الله‌عنه ظهور کردند که وی با استناد از حدیث مذکور آن‌ها را می‌کشت، پس از حضرت علی رضی‌الله‌عنه، در عصر تابعین تا امروز خوارج هر از چند گاهی ظهور می‌کنند و اهل سنت ریشه آن‌ها را قطع می‌کنند، بنابر این جنگ ما (اهل سنت) علیه خوارج (داعش) بر اساس توافق با کسی یا به‌دست آوردن مادیات از کسی نیست، بلکه بر اساس وظیفه شرعی خود با خوارج (داعش) می‌جنگیم. اگر ما نباشیم نسل آینده ما این مبارزه را ادامه خواهد داد و خداوند قبول نماید.

عبدالله مسلم
Exit mobile version