ملت باغی از خدایان انسی! آزادی به شما تبریک باد!

احمد منصور

پس از زمان خلافت عثمانی، امپراتوری‌های باطل شرقی و غربی اگر به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم هر کشوری را اشغال و سپس آن را ترک کرده‌اند، بازهم آثار آنها همچنان باقی است. هند بزرگ هنوز تحت نفوذ انگلیس است، در ترکیه آثار باطل آتاتورک، مزدور غربی وجود دارد، تاجیکستان هنوز مستعمره کامل روسیه است و غیره … اما افغانستان تنها کشوری‌ست که نه به اجیران قوت‌های مذکور فرصت داد، نه وجود فیزیکی آن‌ها را مستقیماً تحمل نمود و نه تحت تأثیر اشغال فکری آنها قرار گرفت بلکه برعکس، به گونه‌ای علیه آن‌ها به مبارزه شدیدی پرداخت که بسیاری از کشورهای دیگر را از شر وجود فیزیکی سه امپراتوری انگلستان، روسیه و آمریکا آزاد ساخت.

مردم مجاهد افغانستان در همه این جریان‌های گوناگون بر ابزار تکیه نکردند، بلکه بر ذات واحد تکیه کردند. با اینکه دنیا افغان‌ها را دیوانه می‌خواند اما پروردگار بزرگ‌ بندگان ساجد خود را تنها نگذاشت؛ به وعده‌های نصرت خود وفا نموده و تمام راه‌های نجات از اشغال و فساد را به افغان‌های مومن نشان داد.

آخرین تلاش برای استعمار افغان‌ها توسط آمریکا+ناتو انجام شد. نمی‌دانم که آن‌ها ملت افغان را به دقت مطالعه نکرده بود و یا تکنالوژی خود را وسیله اطمینان‌بخش دست‌رسی به اهداف می‌پنداشتند. نباید فراموش کرد که در اینجا همه چیز بر خلاف امیدواری‌های آن‌ها رقم خورد. ملت افغان تحت قیادت ملامحمدعمر مجاهد رحمه‌الله، رهبر معنوی خود به گونه‌ای تاریخی علیه احزاب وقت جنگیدند که همه فرماندهان ایالات متحده که تحصیلات نظامی تا دوکتورا داشتند، نتوانستند بر مهار نمودن جنگ تسلط پیدا کنند، تکنالوژی که ادعا می‌کرد اشیاء زیر زمین را می‌بیند ذوب و نابود شد. با وجود اینکه ابزار تبلیغاتی قوی برای حمله فکری داشتند اما نتوانستند صف جهادی مردم مجاهد افغانستان را متزلزل و از ادعای برحق خود منحرف کنند. قوت و قدرتی که زمانی خواب نابودی افعانستان از نقشه زمین را می‌دید، مدتی بعد برای پنهان کردن شکست خود به پای میز گفتگو با افغان‌ها حاضر شد، همه شروط را پذیرفت و مجبور به توافق شد.

توافقنامه دوحه یک توافقنامه تاریخی بود که کفر قدرت، تدبیر، درایت سیاسی و ایمانی صف اسلامی را پذیرفت و سرانجام روحیه ملیشه‌های مزدور و اجیر ضعیف شد. سلسله فتوحات ولایات از شمال آغاز و طی دوازده روز لشکر مجاهد افغان در ۲۴ اسد پرچم سفید را بر کابل به اهتزاز درآوردند. چهارشنبه آینده که مصادف ۲۴ اسد می‌باشد، سومین سالگرد ین پیروزی باشکوه را تجلیل خواهیم نمود. ان‌شاءالله

ملت فداکار! سلام بر عزم شما، روز پیش‌روی پیروزی ثمره جانفشانی‌ها، شب‌بیداری‌ها و قربانی‌های فرزندان، پسران، نوه‌ها، برادرها، برادرزاده‌ها و خانواده‌های شماست. کشورهای زیادی با بهره‌مند بودن از وسایل و فوج پیشرفته در بردگی به‌سر می‌برند اما شما از نعمت آزادی بهره‌مند هستید. همه اینها نتیجه مثبت لطف الهی و تحمل سختی‌هاست.

بیائید! این روز را با کمال ارادت و اشتیاق در چارچوب شریعت جشن بگیریم تا به جهانیان نشان دهیم که همان‌گونه که برای آزادی از خود گذشتگی کرده‌ایم، به‌همان اندازه روحیه نگهداری آن را داریم. وفاداری خود را به شهدا، یتیمان، مادران، بیوه‌ها و خواهران نشان‌دهیم که خون فرزندان، شوهران و پدران و برادران شما هدر نرفته است، به ما و شما استقلال کامل بخشیده است و به دیدار پروردگار رفته‌اند. ما منفعت دنیوی و اخروی را کسب نموده‌ایم؛ در دنیا از نظام و استقلال اسلامی بهره‌مند شده‌ایم و در آخرت پرودگار جزای نیک تمام سختی‌ها را خواهد بخشید. شهدا شفاعت ما را خواهند کرد. ان‌شاءالله!

پس ای ملت افغان و باغی از خدایان انسی! این آزادی به شما مبارک باشد.

ابو صارم
Exit mobile version