ملل متحد! مبارزه علیه تروریسم یا برای ترویج تروریسم؟

علی انصار

ملل متحد که نمی‌تواند حکومت حاکم، امنیت، شریعت و شکست داعش در افغانستان را تحمل کند؛ بارها ادعاهای واهی و بی‌اساس را برای بدنام ساختن حکومت اسلامی افغانستان مطرح کرده که هیچ دلیلی برای اثبات آن ندارد.

ولادیمیر ورونکوف، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور مبارزه با تروریسم، گفته است که گروه داعش بزرگ‌ترین تهدید خارجی برای اروپا است. به گفته او شاخه خراسان داعش در شش ماه گذشته از لحاظ مالی و لوجیستیکی تقویت شده و فعالیت آن در افغانستان نگران کننده است.

این در حالی است که با حاکمیت امارت اسلامی افغانستان، گروه داعش به تدریج و با سرعت در افغانستان از بین رفت، تلفات هنگفت مالی، لوجیستیکی و جانی را در حملات نیروهای ا.ا.ا متحمل شد که این خسارات باعث نگرانی حامیان داعش، سازمان ملل و سازمان‌های تروریستی بزرگ جهان شده‌است.

سازمان ملل متحد از این‌رو افغانستان را بدنام می‌کند که نمی‌تواند شکست خود را در اینجا را تحمل کند و گرنه به تعبیر آن‌ها داعش خراسان شامل تاجیکستان، ازبکستان، ترکمنستان، ایران و پاکستان نیز می‌شود اما چرا سازمان ملل آن را فقط به افغانستان محدود می‌کند؟

واضح است که سازمان ملل متحد علیه تروریسم مبارزه نمی‌کند بلکه برای رشد تروریسم مبارزه می‌کند.

هیچ فردی از افغانستان در آخرین حملات بزرگ داعش دخیل نبوده است. آیا در حمله روسیه افرادی از تاجیکستان و اوکراین نبودند؟! اما سازمان ملل در تلاش بود تا این حمله را به افغانستان نسبت دهد تا به این روش روابط بین روسیه و ا.ا.ا را خراب کند و به یک بحران سیاسی منجر شود.

اما! همین سازمان ملل از حامیان داعش شاخه خراسان نمی‌پرسد که چرا داعش را برای امنیت موجود در خراسان و کشتار مردم بی‌گناه حمایت و آموزش می‌دهد؟ به آمریکا نمی‌گوید که چرا از داعش حمایت مالی می‌کند؟ از پاکستان نمی‌پرسد که بر اساس چه حقی افراد این گروه را تربیه می‌کند؟ و از تاجیکستان برای تامین افراد مجوز نمی‌خواهد!.

پس واضح است که سازمان ملل از حکومت مسلط در افغانستان عار دارد و بارها سعی در بدنام ساختن آن کرده است، ترس از احیای مجدد داعش و افواهات بی‌اساس را در میان مردم نشر می‌کند اما نمی‌داند ریشه‌های داعش در اینجا به گونه‌ای نابود شده است که دیگر هرگز سر بر نخواهد آورد.

ابو صارم
Exit mobile version