موانع ایجادشده توسط جهانیان برای امارت اسلامی

سعید فاتح

چون در حال حاضر هژمونی آمریکا در جهان جریان داشت، پس از شکست در افغانستان، هژمونی شان از بین رفت زیرا هژمونی کشوری است که سایر کشورها در عرصه سیاسی، اقتصادی، نظامی و … بر اساس اصول او قدم بر می‌دارند.

امارت اسلامی افغانستان نه روش نظام سیاسی ایجاد شده توسط آنان را می‌پذیرد، نه اصول اقتصادی آن‌ها را می‌پذیرد و نه از اصول بین‌المللی‌گرایی پیروی می‌کند.

در اینجا قدرت‌های سیاسی دیگری مانند کشورهای عضو بریکس (چین، هند، روسیه، برزیل، آفریقای جنوبی) و … علیه آمریکا ظاهر می‌شوند.

آنها واحد پولی و اصول خاصی دارند و در تلاش هستند تا آمریکا را بیشتر از تخت قدرت خلع کنند.

در ۲۰ سال گذشته، کمک‌های بین‌المللی به ایالات متحده به این دلیل بود که همه می‌ترسیدند نظامی که تهدیدی برای منافع آنها باشد و به مرکزیت دینی که دارای پیروان زیادی در جهان است، ایجاد نشود‌.

اکنون که این مرکزیت ایجاد شد و کشوری به استقلال رسیده است، نه تنها آمریکا، بلکه همه کشورها از آن می‌ترسند و تلاش می‌کنند تا ابزاری برای فشار بر نظام موجود را به دست آورند که در این میان، کسی گروه استخباراتی به نام داعش را سازماندهی می‌کند و کسی به نام جبهه به افراد فاسد در دولت قبلی پناه می‌دهد و کسی سعی می‌کند با استفاده از به‌رسمیت شناختن فشار وارد کند.

امارت اسلامی همه این مشکلات و بحران‌ها را درک کرده و در سه سال گذشته موانع زیر را برطرف کرده است.

۱_: گروه استخباراتی موسوم به داعش که جامعه جهانی می‌خواست در اینجا فعالیت کند توسط مجاهدان دلیر امارت اسلامی نابود شد که در سه سال گذشته اعضای بلندپایه آن‌ها را کشتند و این گروه را در منطقه با نابودی مواجه نمود.

۲_: فراریان جمهوریت فاسد گذشته که قصد داشتند دوباره با کمک بیگانگان بجنگند، فلج شدند. امارت هم به جهانیان چهره واقعی آن‌ها را واضح ساخت و هم در داخل ذهنیتی ایجاد کرد تا جوانان ما دوباره طعمه فریب و تقلب نشوند.

۳_: در بخش فرار تجار، جامعه جهانی می‌خواست که سرمایه از کشور بیرون شود، اما پس حاکمیت امنیت بر خلاف امید آن‌ها، سرمایه‌گذاران دیگری نیز آمدند.

۴_: الحمدلله همه علما و اساتید در خصوص فرار کدرهای علمی به مسئولیت خود حاضر شدند.

موانع دیگری نیز وجود داشت، اما در سفر سه ساله امارت، این موانع برطرف شده و همه موانع بر سر راه استقرار نظام اسلامی برطرف شدند. الحمدلله

ابو صارم
Exit mobile version