نقد خشن یا بغاوت نرم!

نویسنده: عبدالله ایلیار

الدین النصیحه؛ واژه زیبایی از حدیث مبارک پیامبر صلی الله علیه وسلم میباشد که متاسفانه دراین روز ها از طرف عده ای علیه مجاهدین امارت اسلامی مورد کار برد افزاری قرارمیگیرد، آیا این نصیحت گرانبهای امام شافعی را مرور نکرده ایم که میفرماید: «پند درخفا نصیحت است  ودر علن فضیحت».

علی رضی الله عنه درمقابل خوارج با نقد خشن شان چه زیبا فرمودند: (کلمة الحق ارید بها الباطل).

نصیحت با استفاده از حکمت، الفاظ نرم و استدلال صورت میگیرد و جانب مقابل تشویق میگردد تا آن خلا هاییکه در او وجود دارد را اصلاح نماید نه این که در منبر مسجد به پاخیزیم و هر خشم، حقد، وسواس شیطانی  که در دل داریم،  برسر  نمازگذاران بیچاره  بریزیم و بر دیوار پاک مسجد بکوبیم و یا عقده شخصی را به حساب نقد  نظام در آوریم و هرچه بر زبان آمد بگوییم.

هرچه بادا باد، خرمن باد کنیم! ویا یک خطای فرد مجاهد را از گوشه و کنار پیداکنیم و از کاه کوهش بسازیم سپس نامش را بگذاریم نصیحت، این نصیحت نیست بلکه فضیحت است.

بعضی دست بر الاشه گذاشته برای تقویه نظام هیچ کاری نمیکنند بلکه از هر کاهی کوهی میسازند و فکر میکنند که هر خواهش نفسانی مارا این نظام تازه پرپا ایستاده برآورده سازد و هرچه ما میخواهیم بدون درنظرداشت اینکه آیا با حقیقت ویا واقعیت مطابق است یا نه؛ امارت اسلامی برآورده سازد، این عالی جنابان! آیا کمی به این آیه مبارکه تامل کرده اند؟ که الله متعال میفرماید: (فقولا له قولا لینا لعله یتذکر او یخشی).

وظیفه یی که  الله متعال بر موسی وهارون علیه السلام در مقابل فرعون سفارش نموده بود، دعوت از راه نرم وملایم بود، نه خشن وقساوت در حالی که فعلا در مقابل ما ! نه فرعون قرار دارد و نه نمرود.

راهی که آنان بر آن چسپیده اند هرگز با ارشادات نبوی صلی الله علیه وسلم و این آیه مبارکه همخوانی ندارد.

بیایید با تلاش و اخلاص؛ پایه های این نظام اسلامی را محکم بداریم و زمینه ساز رفاه، آرامش، آسایش، ترقی ، انکشاف و امنیت سرتاسری در کشور گردیم تا مورد رضایت الهی قرار گیریم.

عبدالله مسلم
Exit mobile version