همدردی داعش با فلسطین!

انجنیر عمیر

با مطالعه تاریخ داعش مشخص می‌شود که آن‌ها تا چه حدی ادعای خلافت اسلامی و سابقه همدردی با مسلمانان را دارند، یقیناً اطلاعات و تحقیقات در مورد ایشان نشان خواهد داد آسیبی که در این مدت کوتاه توسط خوارج به مسلمانان رسیده است، کفار به‌ویژه یهود و غرب در قرن‌های متمادی نرسانده است.

زمانی که داعش مسیر خود را از مجاهدین القاعده جدا کرد، به جای اینکه جنگ خود را علیه گروه‌های ضد اسلامی آغاز کند در نخست مجاهدین القاعده را هدف قرار داد؛ چنان خسارات هنگفتی به مجاهدین وارد کرد که غربی‌ها به ویژه آمریکایی‌ها در طول سال‌های دراز به مجاهدین نرسانده بودند، هویت آن عده از رهبران القاعده را که مطلوب آمریکایی‌ها بودند فاش کردند، تعدادی از آن‌ها را خودشان شهید کرده و برخی‌ها را توسط استخبارات آمریکا به شهادت و اسارت رساند.

پس از آن همه گروه‌ها و احزاب جهادی را که با افکار آن‌ها موافق نبودند به نام‌های گوناگون بدنام کرد؛ مهر کفر و ارتداد بر آن‌ها زد و جنگ علیه آنان‌ را آغاز کرد که با این کار در میان اکثر سازمان‌های جهادی شکافی ایجاد نمودند؛ برخی‌ها را ضعیف و سطح عملیات برخی‌ها را به صفر رساند، هدفی را که آمریکا با استفاده از هزاران سرباز به دست نیاورد، توسط داعش به ساده‌گی و آسانی به دست آورد و هنوز نیز در این زمینه تلاش دارند.

یکی از این سازمان‌های جهادی حماس بود، زمانی که فلسطینی‌ها به‌ویژه حماس علیه یهود ایجاد شد، همه مسلمانان جهان را به چالش کشیدند زیرا مسئله ایمان و ناموس تمام امت بود، داعش به جای اینکه با فلسطینی‌ها همدردی کند حماس را یک گروه تکفیری خواند و گزارش‌ها و بیانیه‌هایی را علیه حماس منتشر کرد، چون اظهارات داعش با واکنش تند مسلمانان مواجه شد و چهره واقعی داعش را بیش از پیش آشکار کرد، آن‌ها ترفندهای زیادی برای پنهان کردن شرمندگی خود انجام دادند.

 چند روز پیش گزارشی نشر نمودند که گویا برای انتقام از برادران مسلمان فلسطین به سمت ارتش کشور مالی موشک شلیک کرده‌ایم، داستانی به ذهنم رسید که گفته شده است: «بچه‌ای در بازار توسط یکی کتک خورده بود، با گریه و ناله به خانه‌اش آمد و از ناچاری‌اش به پدرش شکایت می‌کرد، پدرش به شدت عصبانی شد و راه بازار را در پیش گرفت، به‌ محض ورود به بازار به پسرش گفت: چه کسی تو را زد؟ پسرش به سمت قصاب اشاره کرد، پدرش چون چاقوی بزرگ قصاب را دید به سمت پسرش لبخند زد و‌ گفت: بی‌عقل این که مامای تو است، اگر دوست داری این سیب‌زمینی فروش را می‌زنم» داعش نیز دست به مامایش نمی‌اندازد به سمت سیب‌زمینی (کشور مالی) موشک پرتاب می‌کند!.

مساجد و خانقاه‌ها را ویران می‌کنند سپس چنان اظهاراتی می‌کنند که گویا انتقام فلسطینیان را از یهودیان گرفتند.

وقتی عقل بکوچد انسان فکر می‌کند شاید همه مردم مثل من باشند در حالی که اکنون اکثر مسلمانان می‌توانند بفهمند داعش چیست و برای چه کار می‌کند.

عبدالله مسلم
Exit mobile version