همسایه های غدار

طاهر احرار

 

از چندین دهه به اینسو کشور عزیز ما افغانستان در گرداب آتش بود؛ که در نتیجه آن لک ها تن شهید، معلول، معیوب و مهاجر شدند.

افغانها برای آزادی کشورشان همه این جنگها را انجام دادند، اما همسایگان ما از اول تا آخر نیت خیری در قبال ما نداشتند؛ به نام جهاد ما کمک های جهانی را ازآن خود نموده و اقتصاد ضعیف خود را رشد دادند و بالآخره بالای افغانان ظلم های فراموش ناشدنی را انجام دادند.

بعد از این همه بدبختی ها، الله متعال افغانستان و افغانها را با نظام مقدس اسلامی بنازانید. چنان نظامی که مصمم است گلیم جنگ و غم را برای همیشه از این مملکت بردارد و برای هر زخم این کشور مرهم گردد.

 

این نظام می خواهد حامی یتیمان، بیوه ها، محاسن سفیدان و فقرا باشد و به این مظلومیت نقطه پایان گذارد.

همسایگان ما فکر می کردند که افغانستان بار دیگر در آتش جنگ بیافتد و تجارت آنها گسترش یابد، اما این رویای آنان به واقعیت تبدیل نشد.

اکنون آنان تصمیم گرفته اند که دامان جنگ دیگری را در افغانستان پهن نمایند؛ آنها یک گروه قاتل، دزد و فساد پیشه را به نام داعش تشکیل داده اند و از آنها برای گسترش شر و فساد حمایت می کنند.

امیرخان متقی وزیر امور خارجه افغانستان دیروز به همان خیانت پاکستان و تاجیکستان اشاره کرد، آنان با حمایت سی آی ای این پروژه را راه اندازی نموده اند و میخواهند بار دیگر دید جهانیان را به خود جلب نموده و سیاست ناکام خود را تطبیق نمایند.

ولی افغان ها اکنون امارت را می شناسند و می دانند که این یگانه نیروی محافظتی کشور است و هیچ افغانی حاضر نیست داعش را بپذیرد، زیرا داعش از نظر ایدئولوژیکی و فکری با افغان‌ها هم‌سویی ندارد.

امارت اسلامی افغانستان به زبان الفت و‌محبت به کشورهای همسایه خود اعلام نمود که افغانستان دیگر از آن وضعیت خارج گردیده است که دیگران در مورد آن تصمیم بگیرند، اکنون یک نظام مستقل و آزاد در افغانستان حاکم است.

و هر همسایه ای که در امور داخلی افغانستان دخالت کند به نفع آن نخواهد بود.

ابو صارم
Exit mobile version