وجه مشترک در میان شر و فساد و داعش

شهاب مایار

معمولاً دوستی دو گروه به دلیل اشتراکات آنهاست؛ یا وجوهات مشترک و یا منافع مشترکی دارند. فتنه‌جویان داعش و گروه شر و فساد دارای برخی از اهداف و منافع مشترک هستند.

یک وجه اشتراک آنها خراسان خیالی است؛ ولایت خراسان را در خیال خود ترسیم کرده‌اند اما روی زمین وجود ندارد. این مردم به جای واقعیت‌های زمینی و حواس‌های عقلی صاحبان تصور هوایی هستند زیرا خراسان قبلاً سرزمین ماوراءالنهر، بخارا، افغانستان و اباسین بود که توسط خلافت بغداد اداره می‌شد.

چرا این مردم فقط در افغانستان برای خراسان قیام می‌کنند؟ خراسان منطقه‌ای بود که شامل ایران، تاجیکستان و پاکستان می‌شد. چرا در ایران قیام نمی‌کنند؟ چرا در تاجیکستان خود را انفجار نمی‌دهند؟ چرا در پاکستان عرض اندام نمی‌کنند؟ چرا فقط در افغانستان دنبال خراسان هستند؟

اینها سؤالاتی است که پرده را از روی اهداف پروژه‌ای آن‌ها کنار می‌زند. پشت جنگ‌های آنها اهداف استراتیژیک استخبارات غرب و کشورهای منطقه پنهان است و آنها گروه‌های نیابتی غرب و حریصان محلی هستند.

استراتژی عمق منطقه‌ای شامل موارد زیر است:
الف: منفعت کشورهای منطقه‌ای در نبود نظام است.
ب: می‌خواهند کمال‌خان، سلما و بندهای فراه و سدهای آبی ویران شود.
ج: نفوذ آنها در اینجا محفوظ باشد.
د: تولیدات و بنادر ما تحت کنترل آنها باشد.
هـ: در اینجا گروه‌های نیابتی آنها اداره‌های غیرمرکزی داشته باشند و افغانستان را در تراژیدی‌های ملوک‌الطوائفی و قوماندان‌بازی‌ها دچار رنج و مصیبت کند‌.

استراتژی عمق جهان چیست؟
الف: می‌خواهد گروه‌های نظامی فعال در منطقه داشته باشد تا چین، ایران، روسیه و کشورهای آسیای میانه را توسط آن‌ها تهدید کند.
ب: لیتیوم افغانستان، زمرد پنجشیر و لعل بدخشان را به تاراج ببرد تا با استفاده از امکانات مالی ذخایر/معادن افغانستان هم گروه‌های چریکی خود را حمایت کند و هم رقبای خود در منطقه را مهار نماید.
ج: غربی‌ها می‌خواهند جنگ‌های خود را از مرزهای کشورهای خود خیلی دور انتقال دهند.

با توجه به دلایل و عوامل فوق، این افراد از نظر وجه مشترک، چریکی‌های نیابتی گروه‌های استخباراتی و پروژه بزرگ مشترکی است که گاه جنگ‌های خود را به نام دین و گاه به نام فرهنگ رهبری می‌کنند.

در حوزه دینی، چریکی‌های داعش و در حوزه فرهنگی، گروه شر و فساد فعالیت دارد؛ گروه تحریر مواد خام تبلیغاتی را در اختیار داعش-خوارج قرار می‌دهد. این افراد برای یک جنگ بزرگ تربیت می‌شوند تا فتنه‌ای بزرگ در این سرزمین مسلمان نازل کنند.

فرزندان مسلمان و دلسوز کشور باید همه ملاحظات و گلایه‌های کوچک را کنار بگذارند و دامن منافع اسلامی و ملی خود را به شدت محکم بگیرند تا این توطئه بزرگ ناکام و خنثی گردد.

ابو صارم
Exit mobile version