پاکستان چه می‌خواهد؟

اویس احمد

ترجمه: عدنان

از آنجایی‌که کشور پاکستان با یک بحران جدی اقتصادی مواجه است، به جای اینکه در داخل دولت خود اصلاحات بیاورد و هزینه‌ها را کاهش بدهد؛ دست گدایی را به دامان دنیای خارج به‌ویژه غرب دراز می‌نماید، غربیان در مقابل به آنها کمک‌های مشروط می‌کنند. به‌خاطر اینکه پاکستان چند دالری به دست آورد ادارات استخباراتی‌اش در کشور خود به مردم ملکی حمله می‌کنند، مردم بی‌گناه را به شهادت می‌رسانند و مسئولیت آن‌ها را پیمان‌کاران شان ( داعش)  بر عهده می‌گیرند.

ادارات پاکستان با استفاده از این تاکتیک؛ از یک طرف ادعا می‌کنند که کشورشان با مشکلاتی مواجه است و از غرب کمک می‌خواهد، اما از سوی دیگر کمپاین تبلیغاتی برای داعش نیز انجام می‌دهند.

آنان تصمیمی تازه یی پر از ظلم و ستم را در مورد مهاجرین افغان صادر کرده اند درحالی که سرمایه‌های این مردم مظلوم در آنجا حبس بوده و خانه‌های شخصی دارند نمی‌توانند در این مدت کوتاه پاکستان را ترک کنند.

همچنان در این لحظات سخت، بر دولت افغانستان فشار وارد می‌شود تا غم سکونت آنها را بخورد، اما پاکستان باز هم کمکی را بر سر مهاجرین افغان به‌دست خواهد آورد.

آوازه هایی نیز شنیده می‌شود که پاکستان داعشی‌های خوارج را به کمپ‌های مهاجرین افغان خواهند آورد تا علیه امارت اسلامی افغانستان آموزش ببینند و جنگ نوینی در افغانستان آغاز خواهد شد، اما از وضعیتی که پاکستان فکر می‌کند؛ حالا افغانستان خارج گردیده است و این تصمیم ممکن است از فایده، ضرر بیشتری برایش داشته باشد.

عبدالله مسلم
Exit mobile version