پلان جدید جنرال‌های مأيوس پاکستانی

احسان الله احسان

 

پاکستان دولتی است که تمام اصول انسانی، اخلاقی، دیپلوماتیک و اسلامی را زیر پا گذاشته است تا بتواند منافع خود را به عنوان یک حکومت به دست آورد اما با وجود تمام این موارد، پاکستان نه به عنوان یک دولت قوی و باثبات تأسیس شد و نه در بین کشورهای منطقه به اسم نیک مشهور است که به آن افتخار کند.

 

با توجه به نقشه‌های مقامات پاکستانی به‌ویژه جنرال‌های نظامی، از یک‌سو اگر پاکستان نام و هویت اسلامی خود را از دست داده است، از سوی دیگر پس از یازده سپتامبر با حمایت از خط مقدم حمله آمریکا به افغانستان تمام اصول و سنت‌های همسایه‌داری را از بین برد و در ریختن خون برادران افغان‌شان شریک جرم شدند. به جرائم مذکور هم بسنده نکرد بلکه هزاران افغان را مانند خواهرشان عافیه صدیقی در ازای پنج هزار دالر به آمریکا فروخت که با این کار نام خود را در رتبه اول در تاریخ بی‌غیرتی ثبت کرد.

 

بر خلاف تمام اصول دیپلوماتیک، سفیر منصوب و پذیرفته شده را به دشمن تحویل داد!

 

پاکستان علی‌رغم همه تخلفات و بدی‌های خود همچنان با کمال وقاحت و بی‌شرمی به خاطر منافع خود با افغانستان دهل روابط حسنه را می‌کوبد و مدام ادعا می‌کند که ما با افغانستان اشتراکات زیادی داریم؛ ما مسلمان همسایه‌گان تمدن، فرهنگ و زبان واحد هستیم اما اساساً پاکستان نه اصول اسلامی را و نه فرهنگ همسایه‌داری با افغانستان را حفظ کرده است.

 

همزمان با فتح افغانستان و اعاده امارت اسلامی در سال ۲۰۲۱ میلادی مقامات پاکستانی لیست آرزوهای خود را بروز رسانی نموده و آن را در مقابل رهبری امارت اسلامی گذاشتند اما رهبران امارت اسلامی آن را با چنین لهجه‌ای رد نموده و گفتند: “در اینجا فقط به اولویت‌ها و فرمایش‌های ملت افغانستان ارجحیت داده می‌شود” جنرال‌های پاکستانی با شنیدن این پاسخ بسیار ناامید شدند.

 

جنرال‌های ناامید پاکستانی از جاسوسان خود برای انتقام گرفتن از افغانستان و گسترش ناآرامی‌ها در آن استفاده کردند. پاکستان طوری که در دشمنی با افغانستان به داعش مراکز تدریبی و تمرینی داده است و از آن حمایت لوژستیکی و مالی می‌کند، در عین حال بعضی از اهداف در افغانستان را نیز به داعش معین نموده است که مورد حمله داعشی‌های خوارج قرار گرفته و خوشحالی جنرال‌های پاکستانی را به دست آوردند و جنرال‌های پاکستانی بار دیگر طبیعت‌‌های خود را با ریختن خون ملت افغانستان خوب کردند.

 

برای کنترول بیشتر گروه خارجی موسوم به داعش، جنرال‌های پاکستانی طرح جدیدی را آماده کرده‌اند تا افراد خود را جهت کسب قومانده محلی داعش وارد صفوف آن‌ها کرده و در آنجا مأمور کنند، برای این منظور افراد گروه لشکر طیبه را که با هزینه دولت تشکیل شده است، در صفوف داعشی‌های خوارج جابه‌جا می‌کنند.

 

لشکر طیبه و داعش به دلیل یک ایدئولوژی و مذهب برای یکدیگر قابل قبول هستند که ترکیب آنها برای جنرال‌های پاکستانی آسان می‌باشد. مراکز آموزشی و اعدادی داعش از بلوچستان تا باجور و دیره که در حفاظت فوج پاکستان فعال هستند، اکنون محل استراحت رزمندگان لشکر طیبه می‌باشند.

 

جنرال‌های پاکستانی از این‌رو نیز خوشحال هستند که تنظیم‌های جهادی ایجاد شده به نام کشمیر که پس از دست دادن کشمیر بیکار شده‌اند، سنگر جدیدی را برای استفاده همه آنها گشوده‌اند که می‌توانند با استفاده‌ از آن‌ها لشکر طیبه را تبدیل به داعش کنند تا از هر نگاه تحت فرمان آن‌ها باشند.

 

به اعضای لشکر طیبه خیبر پختونخوا وظیفه استقرار و آباد ساختن مراکز داعش در خیبر، اورکزی، باجور و دیره سپرده شده است و به اعضای لشکر طیبه پنجاب دستور داده شده است که مراکز داعش را در پنجاب بسازند؛ جایی شهاب المهاجر رهبر کنونی داعش تحت حمایت پاکستان قرار دارد.

 

در برنامه‌ریزی‌های جنرال‌های پاکستانی برای ناامن کردن منطقه، داعش نقش عمده‌ای دارد که توسط اعضای لشکر طیبه که از عوامل تشکیلات پاکستانی هستند، رهبری می‌شود. اکنون مشخص است که پاکستان تدارکات خود را برای انداختن منطقه به آتش و خون به نام منافع خود تکمیل کرده است.

ابو صارم
Exit mobile version