چرا داعش با مشکلات مالی مواجه شده است؟

قلب الأسد الأفغانى

داعش که به هر اندازه حملات در افغانستان انجام داده با کمک مالی آمریکا و حمایت آن‌ها انجام داده است، آمریکا از این‌رو به داعش پول زیادی می‌داد که به‌شمول کودکان، علمای دینی و غیرنظامیان را نیز به شهادت می‌رسانید.

اما زمانی که امارت اسلامی در افغانستان حاکم شد و فتنه داعش را از بین برد، آمریکا در ابتدا تمویل مالی از داعش را تضعیف کرد و شاید در مدت زمان کوتاهی آن را قطع کند که افراد داعش از این دنیا تشنه و آرزومندِ دالر رحلت نمایند.

اکنون داعش به حدی ضعیف شده است که برای محافظت از خود شروع به چانده کرده است، چندی پیش از سوی العزائم اعلام اعانه و چانده شده بود.

ما از افراد داعش می‌پرسیم: اگر شما واقعاً در نخست بردگی و بندگی آمریکا را نمی‌کردید پس چرا در ابتدای فعالیت خود اعانه جمع‌آوری نمی‌کردید؟ آیا قبلاً اسلحه و سایر وسائل نظامی‌تان از آسمان فرود می‌آمدند یا اینکه خودتان پول جمع کرده بودید سپس در جنگ مصرف کردید؟ یا تمام میراث اجداد تان را برداشته بودید و می‌جنگیدید؟ نه، هرگز اینطور نیست بلکه آمریکا برای شما بودجه‌ای برای این جنگ‌ها تعیین کرده بود اما زمانی‌که تمام پلان‌های‌تان با نصرت پروردگار توسط نیروهای دلیر امارت اسلامی خنثی شدند، قرض‌دار آمریکا شدید و بر پولی که قبلاً به شما پرداخت نموده بود، پشیمان شد.

بعد از این ان‌شاءالله زمان زوال شما می‌باشد و با چشمانی شرمنده از کشور، دنیا و تمام جهان بیرون خواهید شد‌.

عبدالله مسلم
Exit mobile version